nzb probleempje met Firefox

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
18
Na de laatste update van Firefox worden nzb-tjes die ik gebruik via Binsearch of Spotweb "gewoon" zoals altijd geopend met Grabit, maar daarnaast ook opgeslagen in mijn map "downloads" en dat was voorheen dus niet zo.
En als je d'r ff niet op let, heb gelijk een hele rits, kun je ze wel met de hand verwijderen, maar da's extra werk waar ik niet op zich te wachten.
Iemand een idee hoe ik dat kan voorkomen, ik zie bij instellingen daarover niets.
bvd

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
393
Punten
83
Leeftijd
58
Dat klopt, buitengewoon irritant. Nu zou je het per file type moeten instellen in bepaalde gevallen. Zat ik ook niet op te wachten. Maar dat is het officiële antwoord wat je dan via Firefox krijgt. Aanpassen via de instellingen. Maar dat schiet niet op.
Je kunt het als volgt herstellen, maar kans is dat ze deze instelling bij een toekomstige update gaan verwijderen.

1.) Open een nieuw tabblad en type daarin about:config en accepteer de waarschuwing en ga verder
2.) Type nu in de zoekbalk browser.download. Je krijgt een aantal opties te zien die daarmee beginnen.
3.) Zet de optie browser.download.improvements_to_download_panel op false.

Sluit het venster en als het goed is werkt alles nu weer als tevoren.

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
18
OK, dank je wel, je komt zo nog eens in schermen waar ik nog nooit ben geweest of het bestaan ervan wist.

nono

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
3
Punten
18
BT die aanbevelingen die je deed werkte prima bij Spotnet en Binsearch, maar nu was ik vanmorgen op NZBking en het nzb-tje van die site wordt toch opgeslagen en sterker nog, Grabit wordt niet automatisch geopend; pas als ik klik op het gedownloade nzb-tje gaat Grabit aan de slag.
Weet je daar wellicht ook nog een oplossing voor?
bvd

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
393
Punten
83
Leeftijd
58
Er is inmiddels een nieuwe versie Firefox uit, dus het zou zomaar kunnen dat je het truukje nog eens zult moeten doen.
Dus even controleren of dat nog altijd staat zoals het moet staan.

Een andere optie is nog aangeven wat je precies wilt.
1.) Op de 3 streepjes rechts bovenin klikken.
2.) Kies Instellingen
3.) Blader dan naar beneden tot aan "toepassingen"
Daar kun je kiezen of een toepassing moet worden opgeslagen, ergens mee geopend (indien in lijstje) of vragen. Meeste staat bij mij op altijd vragen.

Maar dikke kans dat nzb daar niet bij staat.
In dat geval eerst downloaden, dan krijg je rechtsboven bij Firefox zo'n tekentje dat ie klaar is met downloaden (pijltje naar benden in zo'n haakje). Klik daar met je rechter muisknop op en dan klikken op "always open similar files" of "soortgelijke bestanden altijd openen".
Volgens mij kun je dan aangeven met welk programma geopend moet worden.

Bol 7 daagseBol 7 daagse

Bovenaan Onderaan