Omnik portal

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.500
Waarderingsscore
638
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
De omnikportal en de Omnik app zijn weer operationeel.  :klappen:
 
Kon je de panelen niet meer uit lezen dan?
Ik zit nog te kijken hoe ik de chint weer uit kan lezen.
Dat kon ik met een heel klein cptje en een programma sunprofit.
Helaas werkt dat niet meer.
Ik ben nu opzoek om het met een raspberrypi te doen.
 
De portal was bijna drie weken.Niet bereikbaar.
Gerucht was dat OMNIK failliet is.
 
Dat had ik later hier gelezen.
Maar dat is geen probleem hoor.
Voor die chint is ook een portal maar daar moet je wat voor betalen.

Ik doe het voor de chint bij pvoutput.
Ga daar maar eens kijken ik kan daar de fronius en de chint uit lezen.
Ze staan onder janblues.

Maar wat gaan die dingen bij jouw vaak stuk.
Heb je wel goede opbrengst als het heel zonnig is?
Wij hebben hier plekken waar veel panelen hangen en daar gaat het dan vaak fout.(Bevings gebied)

Als de omvormers het niet kwijt kunnen loopt de spanning op tot +/-253 volt en dan ze uit.
Bij mij hangen ze op de vliering daar kan het soms best warm zijn maar ik heb geen problemen met de omvormers.
 
Opbrengst is prima en alles binnen specificatie 4kwh inverter en op een topdag piekt ie tot maximaal 3250Wh

Omnik staat erom bekend dat er veel inverters zomaar sneuvelen.

www.omnikportal.com.

Klik op public sites en zoek op
georzie
 
IK heb een beetje rond gelezen en de omnik is idd niet super goed.

 
Zelf gebruik ik de SMA en deze bevalt zeer goed
 
Je opbrengst is niet slecht hoor.
Ik heb op een hier als de zon goed schijnt een kleine 40 Kw met 6,5 Wp aan panelen.
 
Scubadiver zei:
Zelf gebruik ik de SMA en deze bevalt zeer goed
Dat zijn de Mercedessen onder de omvormers. Duitse degelijkheid :)
 
Mijn omvormer krijgt ook kuren.
De chint heeft problemen met de eeprom.
Even uit en een paar minuten later weer aan zetten dan leeft hij weer een aantal dagen.
Net een adres gevonden waar hij hersteld kan worden voor 165 euries.
Dat is nog wel de moeite waard.
En je krijgt ook nog 3 maand garantie.
 
Is een nieuwe omvormer niet handiger? Wanneer het apparaat na een half jaar weer kuren krijgt ben je weer bij af.
Misschien een computerventilator over de koelribben laten blazen wanneer hij heet wordt?
 
Ik heb wel zitten te deuken om dat te doen.
Ik had al een goodwe gevonden 359 euro.
En is ook nog gewoon uit te lezen en zelfs al uitgevoerd met wifi.
En mijn oude goodwe doet het nog goed na bijna 8 jaar bij mijn zoon.
 
Omnik nu wel failliet en hun portaal word gesloten en voortgezet door solarman.
zie tekst:

Dear Users,

As Omnik has gone bankrupt and is not able to provide service in the future, we are sorry to inform you that this platform will be closed at the end of April.

With the purpose of providing continuous service for you, all data at Omnik platform will be migrated to SOLARMAN platform from 9 a.m. on 19th April, 2021 (UTC+8). Please notice that any operation on Omnik platform from that time will not be synchronized to SOLARMAN platform.

The overall migration process will take about 72 hours. In order to ensure the data integrity and accuracy, please DO NOT modify any data on Omnik platform during this period. If you need to register new accounts during the migration, please log in to SOLARMAN platform (For end-users, please log in https://home.solarmanpv.com; for installers and distributors, please log in https://pro.solarmanpv.com).

After the migration is completed, you will be informed at the very first time. Notice: Services including Open API, APP and data forwarding at Omnik platform will not be available after migration.

You could log in SOLARMAN platform using your current account and password. SOLARMAN will provide one-month free trial for your Omnik devices. During this period, you will be able to use all the functions at the new platform. When the free trial period is expired, you will need to pay 6 EUR/year for each device, otherwise the access to the device and data will be restricted.

SOLARMAN Smart (https://home.solarmanpv.com) is designed for end-users. With new visual experience, user-friendly data display, and well-established monitoring function, SOLARMAN Smart makes smart energy management easier for everyone.

SOLARMAN Business (https://pro.solarmanpv.com) is designed for installers and distributors, which is more suitable for distributed system management. With comprehensive and sophisticated functions, SOLARMAN Business will provide global leading intelligent O&M solutions for installers and distributors.

Sorry for the inconvenience and we are looking forward to providing better service for you at SOLARMAN platform.

Please feel free to contact us for any questions via customerservice@solarmanpv.com.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan