onderhoud Tune up

W

wiha

hallo

ik heb een probleem als ik mijn onderhoud progamma tune up het onderhoud laat doen krijg ik bij defragmenteren een bericht 1 harde schijf sterk gefragmenteerd.

dit heb ik gezien want ik hou op schijf c heel weinig over 3 gb van de 50 gb

en ik schat dat er werkelijk ongeveer 15 gb op staat.

hoe kan ik de rest van de schijf weer gebruiksklaar krijgen.

wie weet hiervoor een oplossing.

wiha

 
Misschien handig als je ook aangeeft om welke Windows dat het gaat, dat maakt het makkelijker om te wijzen waar je zijn moet. Ik ga nu even uit van XP.

Een pijltje -> geeft de volgorde aan. Met "start" bedoel ik de startknop van windows, dat dus even ter duidelijkheid.

Start->instellingen->configuratiescherm->systeembeheer->computerbeheer.

Dan zie je een rijtje mogelijkheden, daartussen staat schijfdefragmentatie.

Selecteer dat en dan zie je rechts al je HD's (of eentje als je maar een hebt) verschijnen.

Je kunt nu eerst op de knop analyseren klikken, maar in jouw geval denk ik dat je ook meteen op defragmenteren kunt klikken.

Het is wel heel erg vele als je 15 gig in gebruik hebt en er maar 3 gig vrij is van een 50 gig schijf. Vermoedelijk heb je dus ook nog een hele hoop tijdelijke bestanden er op staan.

Mijn advies is om eerst de schijf nog even op te ruimen met CCcleaner en daarna pas te defragmenteren.

 
black tiger

ik heb windows xp op mijn pc , heb schijf opruiming gedaan ccleaner gedaan div programma,s verwijderd oa pinnacle en nero 8 kreeg toen 6,1 gb vrij daarna defragamatie uitgevoert en weer hetzefde verhaal

ik denk er over om maar opnieuw xp te installeren eerst de pc maar helemaal opschonen lijkt mij het beste of heb je een andere tip

wiha

 
Ik vind het maar vreemd. Is de schijf misschien Fat32 geformatteerd? In dat geval kun je ook nog wel het nodige verlies hebben, doch niet zoveel als aangegeven.

Er moeten nog ergens een hoop bestanden in gebruik zijn. CCcleaner ruimt alle temp mappen op dus dat kan het dan niet zijn.

In dat geval zijn het vermoedelijk verborgen bestanden maar dan vraag ik me af waar die vanaf zouden moeten komen.

De enige andere optie is controleren met Malware Bytes (malwarebytes.org free version) of er misschien rommel op de pc zit, maar anders zou ik alles backuppen wat je nodig hebt en gewoon een verse installatie doen.

Dat is makkelijker/sneller en de pc gaat ook weer een stuk sneller. Wel zou ik dan zorgen dat je de HD met NTFS formattering gebruikt, vermits dat nog niet het geval zou zijn.

 
oke black tiger

ik heb een nieuwe windows xp op mijn pc ,en alle progr weer geinstalleerd

het draait weer perfect met xp 2009.

heb nu nog 27,6 gb vrij van de 40 gb

toch geeft hij nog aan dat de schijf sterk is geformateerd .

vanmiddag nog iemand gevraagt die zei dat er een programma (perfect disk) was om dit misschien te verhelpen.

weet jij iets van dit prog

anders laat ik het maar zo ,graag advies hierover

wiha

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 00:28 uur ----------

ik heb defragmeteerd met perfect disk 10 en echt perfecte harde schijf geen problemen meer super prog

wiha

 
toch geeft hij nog aan dat de schijf sterk is geformateerd.
Gefragmenteerd bedoel je.

Had je eerder ook al geprobeert te defragmenteren met de defragmentatie optie van XP zelf?

Perfect Disk is me wel bekend. Zoals ik hoor zijn de berichten wisselend maar zowel Perfect Disk alsook O&O Defrag schijnen nogal populair te zijn om mee te defragmenteren.

In elk geval een goed programma maar dat heb je inmiddels ook gemerkt lees ik.:)

 
black tiger

inderdaat gefragmenteerd tiger

ik had dat ook al geprobeerd met de optie van windows maar dat hielp niks.

dit lijkt mij een goede oplossing voor dit probleempje

in ieder geval blijkt het goed te werken.

bedankt black tiger.

wiha

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan