One World Trade Center: Construction Progress

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Ik vertaal het even niet, maar het is intussen alweer 11 jaar geleden....

Tomorrow will mark the 11th anniversary of the attacks of September 11, 2001. After years of effort and numerous setbacks, three of the proposed seven towers to be built at the World Trade Center complex have "topped out," reaching their structural maximum height. Seven WTC was completed in 2006, Four WTC topped out in June of this year, and the tallest, One World Trade Center (formerly known as Freedom Tower), just topped out at 104 floors on August 30. Financial difficulties have left the future of the remaining towers in doubt, and have raised concerns about the still-incomplete National September 11 Memorial and Museum, as the foundation that runs the memorial estimates that it will cost $60 million a year to operate. Gathered below are recent images of the rebuilding at ground zero in New York City.

One World Trade Center: Construction Progress

Ja wat vliegt de tijd he?

Toevallig dat ik zondag toch nog eens naar een documentaire over 9-11 heb zitten kijken. Ging over de mensen in het gebouw, laatste telefoongesprekken etc. en er werd dan ook met pijltjes aangegeven waar die mensen zich bevonden. Deze had ik nog niet eerder gezien. Volgens mij was dat zondag bij reportage maar ik weet het niet meer zeker.

Korter geleden een langere documentaire over 2 delen over het begin, de planning van de aanslag, waar de terroristen gewoond hebben al dan niet tijdelijk (waaronder ook in Duitsland), hun achtergrond etc. hetgeen best interessant was.

Alleen vind ik het wat lang duren voordat die torens er weer zijn want het is nu pas 1 toren en die is dan wel bijna klaar... nja... bijna... dat zou je zeggen op die foto's maar het zal toch nog tot eind 2013 of begin 2014 duren voordat deze klaar is.

Tegen die tijd hebben ze dan toch een dikke 12 jaar (duurde nog effe voordat er opnieuw begonnen werd) gedaan over 1 toren. Ik dacht dat die dingen sneller gingen.

Het blijft toch intrigeren. Waar ik eigenlijk nog steeds nieuwsgierig naar ben is hoe WTC 5 kon instorten.

Naar ik nu lees zou er een stuk vliegtuig op de het dak zijn gevallen, maar daar geloof ik niet bepaald in, in elk geval niet dat al dat waar zou zijn, dat het dan zoveel schade zou hebben opgeleverd.

Een tijd was daar niets over te vinden, nu zie ik daar wel meer uitleg over:

http://911research.wtc7.net/wtc/attack/wtc5.html

Dat neemt wel veel twijfel weg. Zo hebben denk ik de meeste mensen nooit geweten dat er ook zo'n enorme vlammenzee in gebouw 5 geweest is.

Misschien ook nog interessant, veel foto's van bovenaf en als je doorklikt nog veel meer.

Dan zie je ook weer dat op de 22e, dus 11 dagen na de aanval de boel nog steeds aan het roken was.

http://911research.wtc7.net/wtc/evidence/photos/groundzero.html

Waar ik eigenlijk nog steeds nieuwsgierig naar ben is hoe WTC 5 kon instorten
Ik vindt het eerlijk gezegd toch nog steeds vreemd wat er toen allemaal is gebeurt...

Nou ik niet meer zo. Als je ziet wat er allemaal gebeurt is en als je weet wat voor krachten er vrijkomen als gebouwen instorten, dan kun je jezelf er wel iets bij voorstellen.

Bij het eerste of tweede vliegtuig, weet niet meer precies welk, volgens mij het tweede, zag je ook toen dat in het WTC vloog dat er aan de anderen kant van het WTC ook een scheut vuur van de ontploffing uit vloog.

Als dat naar beneden valt krijg je geheid brand daar waar dat terecht komt, dat is kerosine en dat is zo snel nog niet uit.

Dus het snijdt wel hout.

Veel erger vind ik dat het wellicht voorkomen had kunnen worden, als je dus alle documentaires ziet en blijkt dat ze al heel vroeg van dit soort plannen wisten, ook wisten dat er mensen vliegles hadden etc. en dat zelfs enorm belangrijke tips in een la zijn blijven liggen omdat de FBI en geheime diensten het niet zo nodig vonden met elkaar samen te werken.

Als de informatie uitgewisseld was geweest, hadden ze tijdig van de plannen geweten en er misschien nog iets tegen kunnen doen.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan