Ontvanger in Cyprus werkt niet.Help!!

M

Mokum1

Mijn buurman heeft zijn pioneer met zibi 8 meegenomen naar Cyprus en krijgt daar geen signaal.
Rood blokje op ned. 1-2 enz.
Schotel zou volgens plaatselijke satboer goed op Astra1 zijn uitgericht.
Wat gaat hier fout??
 
Cyprus is wel erg ver, dus ik denk dat ie een hele grote schotel nodig heeft.
Ik heb een paar jaar geleden zelf een schotel van 80 cm meegenomen op trektocht door Italie, maar voorbij Rome was het wel gebeurd.
Als je kijkt bij http://www.ses-astra.com/satellites/footprints_new.php?value=4&sat=13 zal je zien dat cyprus nog niet eens in de footprint voor een 120 cm schotel valt.

Ik denk dat het een geval van jammer is......

Grtz Hangslot
 
Je kan even de optie check signaal uitvoeren het is wel mogelijk heb er zelf een op Kreta die is 1,50 m en dan pakt tie nog net wat signaal dus denk dat je naar 2 meter moet met een hele goeie lnb oja vergeet ik nog ik sta daar op een berg en dat scheelt ook...
Ik denk dat hij daar op hotbird staat ....
 
Zijn dochter ontvangt op een Manhattan irdeto de nederlandse zenders.
Ik adviseerde een duo lnb en die heeft hij geplaaatst.
Zij heeft nog steeds beeld en hij heeft dat blokje.
Tevens een vriend die een philips met zibi 8 heeft meegenomen kampt met het zelfde probleem.
Signaalcheq geeft zero op beide en op de manhattan 55%
Ligt het aan de ontvanger??
 
Geen flauw idee, maar omdat ik toch wel nieuwsgierig ben, hoe groot is die schotel?

Grtz Hangslot
 
Buurman terug van Cyprus en geeft aan dat de schotel bij zijn dochter 1.20mtr is en haar ontvanger een Manhattan ir.
Heeft beeld maar bij het minste of geringste blokken en uitval.
Bij 1 van de 20 satboeren kreeg hij beeld op een 1.80mtr schotel met goed signaal.Deze laat hij nu installeren tegen betaling van bijna 500 pond.(ong. 800 gulden)
Bedankt voor het meedenken.
Grtz.
Mokum1.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan