ontvangstprobleem pioneer?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
774
Punten
113
Leeftijd
60
Ik zit weer lekker te hobbyen, met een dbr-s100nl2.

Deze decoder heb ik deze avond even in bruikleen gehad want hij deed het toch niet goed meer...

wat hij nog deed was de spaanse, franse, en duitse fta kanalen.

diverse malen gescand maar er kwamen geen Nl kanalen bij, zelfs bvn niet....

Het leek wel of hij een stuk niet scandde, maar hij liep toch tot 100%.

Dus ik ben aan de gang gegaan met een andere firmware incl. kanalenlijst, ( hij was nog helemaal origineel! )maar nu nergens geen beeld want het ontvangst is 0%.

Normaal hangt er bij mij een rotor aan, maar die heb ik ook al losgekoppeld en de kabel rechtstreeks aan de lnb gehangen, maar nada!

Weet iemand waar dit aan kan liggen, want laatst met een exact dezelfde decoder ging dit feilloos.

Al diverse firmwares geprobeerd, van Zibi tot Spirit en Euromuis toe, de laatste nieuwe, ik ga ervan uit dat ik voor deze decoder de 14XXX moet hebben, maar wat ik ook probeer geen signaal op mijn satelliet. :confused:

Hebben we nou allemaal al een Dreambox?

Ik snap alleen niet dat voordat ik de pioneer van een andere firmware voorzag wel signaal gaf, en nadien niet meer???

Verder doet hij alles, maar totaal geen signaal meer.

dat ding kan toch niet kapot gaan op de manier dat je dat moet doen met Pionero, het massa maken op de print?

Ik heb er meerdere gedaan op deze manier, maar dit heb ik nog nooit gehad.

Jammer dat er nou helemaal niemand met een reply komt!

Vanavond nog bezig geweest met dat ding samen met een collegahobbyist, ik was al zover dat 1 decoder het niet meer deed, en na het stoppen van de pioneer de dream terug deed die ook niks meer. :biggrin: lol

Maar even samenvattend wat er gebeurt,

als ik kijk naar het signaal dan heb ik wel voldoende, edoch hij geeft geen beeld op de meest gangbare kanalen, het nl pakket niet op een actief kaartje, en ook BVN niet, maar ga ik naar "Andalucia" dan volop beeld....

Nou zit ik het dus te zoeken in de pid scan, maar ik weet even niet meer waarop die moet stan bij de 006A ( nu staat hij op 1283) normaal bij een soortgelijke decoder een philips, dan heb je bij de firmware keuzes uit meerdere pids, maar in dit geval bij pioneer niet,bij geen 1 van de geteste firmwares?

Het gekke wat er gebeurt is dat er nadat er wat handmatig in de firmware gerommeld is dat bijvoorbeeld nl1 signaal geeft maar geen beeld, maar dit lukt bij BVN niet, terwijl dit toch 1 van de sterkere kanalen is.

Wie geeft voor mij nou eens de tip wat dit is/zijn kan?

Want ik weet na de zoveelste keer nieuwe firmware erin doen ook niet meer waar ik het zoeken moet?

Ohja tijdens dat ik de kanalen lijst erin doe komt het progje pionero wel met een foutmelding, maar volgens dat ik gelezen heb is dit normaal???

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan