Bij het gebruik van een V-BOX II is wordt de moter altijd met 36 Volt aangestuurd, en is dat probleem dus niet aanwezig.
Dat is inderdaad correct, meer voltage, doch de motor is groter, zo'n 18" staaf (althans die had ik) en de schotel ook, hetgeen ook behoorlijk wat meer kracht vergt om de zaak omgedraaid te krijgen.
Ik draai nu met mijn diseqcmotor echt soepeler en vooral stiller van 28 oost naar 7 west dan dat dit met mijn Echostar 1.50 ging.
Da's dan ook het enige wat ik kan meten want ik kan maar van 28 oost tot ongeveer 7 west kijken op dit moment en dat duurt 13 deconden.
Terug van 7 west naar 28.2 oost duurt 12 seconden. Er zal dus niet zo gek veel verschil in snelheid zitten lijkt me.
Kan zijn dat de 36v motor iets sneller is, maar veel toch zeker niet.
De Vbox II slaat inderdaad de posities op, da's wat ik zei, maar dan moet je ze dus ook aansturen, oftewel de ontvanger op een of andere manier duidelijk maken dat als je naar Astra 2A wilt hij een signaal aan de Vbox II moet doorgeven dat ie bijv. naar positie 4 moet sturen.
Doch zoals gezegd, het is een keuze die men maakt voor groter of iets kleiner, ligt er ook weer aan hoe vrij je blikveld is.
Als ik verder kon draaien dan had ik die grote schotel ook niet weggedaan. Maarja van 28.2 oost t/m eigenlijk rond de 20 west en dan is het op.