Op zoek naar een nieuwe tv.

freggel1

Addicted Member
Moderator
Waarderingsscore
799
Punten
113
Leeftijd
60
Maar wat moeten we nemen?

Vandaag is ons oude "aquarium" waarschijnlijk overleden, het normaal groot breedbeeldscherm geeft nu nog een 55 cm beeld weer, groter krijg ik hem niet meer.

Bovenin het scherm zie ik ook wat gekleurde strepen, dus mijn vermoeden is de beeldbuis.

Nou gaan we dus natuurlijk opzoek naar een nieuwe tv...

Ik zit dus te denken aan een televisie tussen de ?500 en ?700, en dan natuurlijk FullHD, en Hd ready, met voldoende aansluitingen en een beeldformaat van minimaal 94cm, het liefst richting de 107.

Nu zit ik dus wat te surfen en te lezen, maar jongens wat is er een keus, en wat wordt het dan moeilijk.

Ik zie hier nu bijvoorbeeld een SAMSUNG 37B530 Full HD LCD-breedbeeldtelevisie voor een kleine ?500,- ( plasma)
Maar is plasma niet duur in stroomverbruik?

Of een : LG 37LH3000 televisie. Voor de perfecte beeldkwaliteit. Full HD zorgt voor een haarscherp beeld. Beeldformaat: 94 cm. ( zelfde prijsklasse )

Wat is dus wijsheid?

1: Plasma of LCD ( led is nog te duur )

2: Contrastverhouding, hoe hoog?

3: Resolutie. ( 1920x1080 p. ? )

4: Afstand van waar we zitten plus/minus 3 meter, dus grootte van scherm, 94 cm?

5: Reactiesnelheid?

Pfoeh ik weet het even niet, graag jullie ervaringen/tips.

Jongen geloof me neem een sharp of een panasonic lcd scherm kijk je even bij correct, neem geen samsung krijg je later spijt van ziet er gelikt uit maar is het toch niet....
Plasma em lcd maakt eigenlijk kwa stroom gebruik niet meer uit.

Waar je naar moet kijken is voldoende hdmi minimaal 2 aansluitingen,je kijk hoek heel belangrijk. en waar komt je scherm als er veel licht op komt van buiten neem dan geen plasma...
Ook kan je kijken voor led tv sharp en panasonic hebben beide een mooie...

Ik zag laatst hele mooi grote lcd tv's staan bij de Mediamarkt en al vanaf 350 euro full HD
En nog mooi beeld ook. Zijn er ook hele mooie van in jou prijsklasse en flink groot ook nog.

Door de opkomst van de Led tv gaan de prijzen van LCD's drastisch naar beneden.
Plasma zijn niet zo zuinig in energie gebruik.

Dat ziet er inderdaad gelikt uit, ik weet het Pikkie, maar ik zit nu juist bij een postorderbedrijf te kijken, en dan met name een beetje naar de specs...

Waar ik ook een beetje mee zit, of de tv's een beetje geluid hebben, want 10watt of 20 klinkt me ietwat weinig...

Ik heb hier wel een cinemaset, maar ik kom nu een LG tegen in combi met een LG HLS34S DVD Cinema systeem, een soort van woofer/sounbar, draadloos, die extra volume geeft, en nog wat andere leuke dingen erbij heeft...

Zit ik compleet met tv van het merk LG op een €700,- , een beetje aan het hoogste wat ik uit wil en kan geven.

Op aansluitingen let ik zeker, vooral HDMI, maar ook scart, want er staat hier ook nog wat "oud" materiaal. :biggrin:

Eigenlijk vindt ik het jammer dat het juist moet gebeuren in een weekend dat het ik het al te druk heb...

Ik zou morgen als ik jou was gewoon in de auto stappen of zaterdag of vrijdag rij even naar rotterdam stop met kijken op internet, want dan wordt je helemaal gek geluid van die schermen is goed maar moet je lekker op je cinemaset zetten,lg tja ziet er leuk uit maar is het niet krijg je spijt van...

Ik heb nou al zoveel schermen gezien je weet wat is naast mijn werk doet dus schermen aangesloten op sat ontvangers er zijn echt maar een paar goede hoor geloof me ga rustig rondkijken koop er een gooi dat ding in je auto en genieten...
Tip bij de m...a markt kijken prijs opnemen en bij co...ct of B.. kopen

Pikkie, deze week gaat niet lukken, moet iedere dag tot 18:00 werken, morgen een avondwake...

En zaterdag ook heel de dag werken, tweede paasdag tuinhuis halen voor de verbouwing in de grot hier. ;)

Gaat waarschijnlijk toch volgende week worden vrees ik, dan maar een paar dagen kleiner beeld.

Sharp en panasonic heb ik nog niet bekeken, en Bc. zit hier op de boulevard, om de hoek bij de mediamarkt, komt goed, maar wil wel wat leuks.

Wordt toch alweer de 7de tv in 22 jaar tijd...

Hier een Panasonic Plasma 107 cm, nu een jaar in huis en geen seconde spijt van !

Het is hier ook een Panasonic geworden, een Viera 107cm lcd.

heb zelf een pioneer zeer goed over tevreden had hier voor een hitachi heel veel mogelijk heden maar bij een formule 1 wedstrijd kon het beeld het niet bij houden heeft denk ik temaken met de resolutie met deze nieuwe super als je er een koopt moet je een tennis wedstrijd op zetten in de winkel en kijken of de bal niet gaat blokken heb nu ook een plasma stroom verbruik valt denk ik wel mee let er niet echt op
gr frans

Ja sommige zoeken naar een TV.
Maar soms als je een nieuwe ontvanger aan wilt sluiten (db500hd) gaat er iets mis, mijn LG TV bijvoorbeeld, die gaf de pijp aan maarten, nie leuk dus. Dit gebeurede afgelopen vrijdag op 2 april. Dan is het wenselijk om een nieuwe te kopen, reperatie lukt niet in een middag.
Ben naar Prijstopper geweest en een TV uitgezocht, moest vlug gebeuren en nu heb ik een Samsung LE 40B650, als jullie willen weten wat de spec zijn doe dan maar Googelen.

Wat ik wel kan zeggen is dat ik er een USB stick kan aansluiten en de AVI files daarop rechtstreeks kan afspelen op de TV. Dit geeft een heel goed beeld, heb daarna een test gedaan met MKV files en toen werd het beeld vlijmscherp. dit is standaard 720 lijnen.

Ja ik had deze TV goedkoper kunnen krijgen, maar daar was geen tijd voor.
Ben er wel mee tevreden.

In navolging van freggel1 ben ik ook op zoek naar een nieuwe TV.

De hierboven geschreven informatie heb ik uiteraard meegenomen in
mijn zoektocht. Waar ik aanvankelijk voor ging was een Panasonic
L37S20E, zeer veel extra's vooral de (D)LAN-aansluiting lijkt me wel wat
maar de tekst hierboven heeft me van gedachten doen veranderen.

Naast de LCD-TV's kom ik LED-TV's tegen die qua prijs slechts iets duurder zijn.
Ik zie de LED's Sharp 32LE700E en Philips 32PFL5605H voor een redelijke prijs bij Co...ct.

Zoals freggel1 en pikkie al schreven ga je door de internet-informatie alleen maar
meer twijfelen en weet je het helemaal niet meer.

Is het verstandig om een LED-TV te nemen?

Heeft iemand ervaring met LED-TV van Sharp of Philips?

Multispeed

Neem (nog) geen LED, de prijzen zijn nogal hoog, terwijl 3D in aantocht is. Overigens een Samsung 3D (UN55C7000) geeft een perfect beeld.

Wil je nog geen 3D neem dan een LCD. Kijk gewoon in een winkel welke je het beste bevalt, schrijf het merk en type op en ga dan naar huis om te zoeken (internet) waar die het goedkoopste is. Kijk goed naar de contrastverhouding (100.000:1 of zo).

Tip voor dreambox gebruikers: neem als je naar de winkel gaat de afstandsbediening van de dreambox en de lijst met codes mee en controleer of die TV op de afstandsbediening reageert. M.n. sommige TV's en ook een zwarte afstandsbediening willen nog wel eens problemen geven.

eendenteam;209493 zei:
Neem (nog) geen LED, de prijzen zijn nogal hoog, terwijl 3D in aantocht is. Overigens een Samsung 3D (UN55C7000) geeft een perfect beeld.

Een 3D TV, wees eens eerlijk er zijn in de tijd van nu nog programma's die in 4:3 formaat worden uitgezonden 16:9 komt dus al veel voor, daar hebben ze lang over gedaan. Momenteel zou er veel HD uitzendingen zijn, maar als er een stuk of 5 zijn op een avond dan is dat heel veel. Nee 3D is alleen interssant als je een Bleu-Ray speler hebt met de juiste schijfjes.

eendenteam;209493 zei:
Tip voor dreambox gebruikers: neem als je naar de winkel gaat de afstandsbediening van de dreambox en de lijst met codes mee en controleer of die TV op de afstandsbediening reageert. M.n. sommige TV's en ook een zwarte afstandsbediening willen nog wel eens problemen geven.

Dit is een goede tip, maar als ik naar mijn nieuwe tv kijk een LE40B650 dan zitten daar functie op die ik niet kan naspelen op mijn DB afstand bediening en ik denk dat de meeste nieuwe LCD's het zelfde probleem gaan hebben. Perssonlijk denk ik dat de nieuwe TV's nog niet in die oude lijsten voorkomen.

Maar ja ik vond de info die ik bij tweakers vond zeer goed, stonden ook meteen de plaatsen bij wat ze daar kosten.

Is het afraden van een LED TV door het eendenteam alleen gebasseerd op prijs???

Of zijn er meer aanwijsbare aspecten?

Ik vind het allemaal een beetje vreemd eerst laten ze zoveel mogelijk mensen overstappen naar de LCD en Plasma tv's en heel snel daarna komen ze met de Led tv die nog zuiniger is en nog mooier beeld heeft en nu is dat eindelijk in opkomst en worden eindelijk de LCD's betaalbaar, krijgen we ineens weer de 3D tv. Al die mensen die net een LCD hebben gekocht balen al dat er nu mooie Led TV zijn en zetten dingen aan de kant om dan toch maar weer over te stappen op de Led Tv en zien ze dat er weer iets is dat nog weer mooier kan zijn door 3D.
Het einde zal hierin wel nooit zoek raken, net als bij de pc's daarin kan je tegenwoordig ook elke week wel en nieuwe gaan kopen als je bij wil blijven.
Vind het allemaal een beetje opgedrongen door nu met 3D beelden te komen, ze verdienen zeker te weinig met de bioscopen.
Mijn mening daar over en ik blijf voorlopig mooi naar m'n LCD kijken, het groeit mij de portemonnee allemaal een beetje te buiten.

De LED tv's die je nu tegenkomt, zijn tv's die de backlight van de LCD met LED's doen.
Het zijn geen tv's die elk beeldpuntje met een LED combinatie maken.
Dat is een groot verschil, en ook reden dat fabrikanten hierover op de vingers getikt zijn.
Er zijn dus weinig verschillen tussen LCD en LED, LED is in principe een effici?nter manier van verlichten (meer licht / minder warmte), en bovendien nog compacter ook.
Daarom kunnen die tv's ook zo plat zijn.
LED tv's zijn dus in principe effici?nter, maar de verschillende verbruikers tests laten geen enorme verschillen zien.

De 3D beelden van die Samsung zijn inderdaad indrukwekkend, maar ook ik zal mijn 15 maanden oude LCD daarvoor niet de deur uitdoen.
Voor 3D moet je voorlopig nog een dikke bril opzetten, en dat ding doet iets.
(De glazen in die bril knipperen om beurten en heel snel zodat je telkens maar door ??n oog iets ziet).
Dat belast je ogen, en werkt vermoeiend.
Er word nog hard gewerkt aan tv's waarvoor geen brilletje nodig is.

Dat er nog niet veel programma's in HD worden uitgezonden, zit in de aard van de Europeaan.
Die wil het eerst allemaal zien gebeuren voordat hij zelf zo'n ding gaat aanschaffen.
En voor de zender geldt hetzelfde, maar die draait het om: eerst genoeg klanten, dan misschien ook aanbieden.
Dat het met breedbeeld allemaal zo lang heeft geduurd, is nog geen reden om de volgende stappen niet te nemen.

Het lijkt er voorlopig wel op dat de content voor 3D sneller komt dan bijvoorbeeld HD, al zij het alleen op Blu Ray.
Weinig verbazend ook, als je ziet hoeveel data er nodig is voor HD ?n 3D.

Lijkt me dat deze thread bedoeld is om alle aspecten mee te nemen bij een koopbeslissing.
Dan is het helemaal zo gek niet om op deze nieuwere technieken te wijzen.

Ik heb nu een paar weken een Philips 37PFL9903H/10 in huis.

Niet de grootste, 'slechts' 37" maar wat een plaatje. Met het ambilicht eromheen meegemeten is ie een ruime meter breed.
Een nadeel is wel dat het signaal van mijn DB7000 niet meer voldoet.
Ik heb digitale t.v. tuner via de kabel (UPC) full HDMI, en da's een mooi beeld.
Je ziet echt het verschil tussen HD en gewone uitzendingen.

Ik ben nu aan het rondkijken naar een nieuwe HD sat ontvanger, maar ben er nog niet uit.
Natuurlijk is een DB de makkelijkste keus, maar ik wil ook eens verder kijken, en niet overhaast iets kopen. (eerst ff bijkomen van die aanslag op mijn bankrekening van die t.v.)

hangslot;209509 zei:
Ik ben nu aan het rondkijken naar een nieuwe HD sat ontvanger, maar ben er nog niet uit.
Natuurlijk is een DB de makkelijkste keus, maar ik wil ook eens verder kijken, en niet overhaast iets kopen. (eerst ff bijkomen van die aanslag op mijn bankrekening van die t.v.)

En dat gaat bij de ene wat sneller dan de andere.

Multispeed ik ben reuzetevreden over de tv die er hier nu staat, kijk ff over een paar weken als de BBQ is, heb het er dan over, desnoods gaan we wat testen met die nieuwe lcd die hier staat, ik zeg maar iets. ;)

Een HD ontvanger heb ik niet, maar misschien dat Bert50 zijn laatste speelgoedje meebrengt, sluiten we dat ff aan. ;)

freggel1;209512 zei:
Multispeed ik ben reuzetevreden over de tv die er hier nu staat, kijk ff over een paar weken als de BBQ is, heb het er dan over, desnoods gaan we wat testen met die nieuwe lcd die hier staat, ik zeg maar iets. ;)

Ik hoop dat ik zo lang kan wachten want wat dit soort dingen betreft ben ik volgens
mijn echtgenote "een klein kind" en wil ik het meestal zo snel mogelijk hebben.

Deze nieuwe TV in ieder geval voordat de WK begint.

Overigens wel "blikverruimend" de inbreng van meerdere Duckboarders. Perfect!

Multispeed

altijd voorop staan heb ik ook last van en na 3 maanden kosten ze nog iets meer dan de helft
gr frans

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan