Opel Vectra deurpaneel verwijderen, hoe?

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.456
Punten
113
Leeftijd
61
Beste mensen.

Ik heb een Opel Vectra 18i van 1993 en wilde daar het deurpaneel van verwijderen.

Nu zit ik met het laatste stukje en dat is dus het zwengeltje van het raam.

Ik ben me rot aan het zoeken naar dat ijzeren ringetje, zeg maar zo'n ronde U die normaliter als borgpen dient. Doch deze is gewoonweg niet te vinden. Los zit ie ook niet want ik krijg het hendeltje er ook niet zomaar even afgetrokken.

Moet dat soms op een andere manier los? En zoja, hoe dan?

Wellicht een heel "dom" antwoord, want ik heb 'n Ford (zonder 'n slinger onder het bed)

Vroeger zat er bij de Ford inderdaad ook 'n borgringetje onder, daar had je 'n speciale tang voor nodig om die weg te kunnen halen.

Maar tegenwoordig zit er 'n reepje polyester bovenop de zwengel , dat moet je in de hoek voorzichtig opwippen en dan los schuiven (in de lengte) en daaronder zit dan de schroef waarmee je de hendel kan loshalen.

Maar ja, nogmaals, ik heb het over 'n Ford, maar wie weet heb je toch iets hieraan.

Is gebruiker "opeltje" nog actief ?

Wellicht kan die je antwoord geven.

@Nono: Bedankt, ik ken dat systeem ook, is inderdaad wat moderner en handiger.

Mijn vorige auto was een Ford Mondeo van '94, die had ook zo'n borgringetje, maar dat was ook vrij gemakkelijk weg te halen met een schroevendraaiertje en een dun platbektangetje.

@Mas3: Volgens mij wel, maar ik heb de oplossing al gevonden.

Ik kreeg de tip van Nummer10 om op een bepaald forum te gaan kijken. Daar bleek dat er meer mensen met dit probleempje te kampen hadden gehad, ook voor het inbouwen van alarm danwel centrale deurvergrendeling.

In mijn geval gaat het dus om de aansturing van de CV door het alarm.

Het beste schijnt men met een doekje wat naar voren te halen zoals hier:

http://img484.imageshack.us/my.php?image=raamslinger5rg.jpg

Ik zag nu ook de andere tips, maar die heb ik al geprobeerd en op die manier zie je geen ringetje, maarja morgen nog eens proberen.

Bedankt in elk geval!

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan