opnames van de ene Vu+ streamen naar andere

R

raverke95

Omdat ik al een tijdje met Partnerbox aan het experimenteren ben en een vriend van me vroeg om op zijn Vu+ ook even het VTI image te plaatsen, heb ik even een tweede Vu+Duo in huis staan. Voor ik gekke kosten ga doen is experimenteren op deze vrije dag serieus aan de orde :)
En Partnerbox werkt al feilloos op dit apparaat.:applaus:

Mijn configuratie is dus momenteel de volgende: In de woonkamer een Vu+Duo met Vti 3.2 als image. Een tweede identieke Vu+ met hetzelfde image draait op een tweede tv toestel. Beiden hangen in het Gigabit thuisnetwerk.
Via Partnerbox kan ik streams bekijken op de tweede Vu+ komende van het apparaat in de woonkamer. Dit gaat allemaal feilloos.

In mijn netwerk heb ik ook een NAS staan. Via netwerkinstellingen kan ik op beide Vu+ apparaten vrij probleemloos de "media"locatie van de NAS koppelen aan de ontvangers, zodanig dat ik met de ontvangers alle media kan bekijken die zich op de NAS bevinden.

Kan ik nu ook de mediabestanden (lees eigen opnamen) van de Vu+ in de woonkamer over het netwerk bekijken op de 2de Vu+?
Zo ja, hoe stel ik dit in?

Bedankt!
Gert
 
Sorry voor het misschien overbodige postje, maar inmiddels heb ik het werkend gekregen.
In Netwerken bij verbindingseditor heb ik CIFS share ingesteld, het IP adres van de box in de woonkamer ingegeven, bij Server share Harddisk ingevuld. Dan gebruikersnaam en password heb ik nooit gewijzigd in de Vu+.
Vanuit DCC weet ik dat ik steeds met root en password dreambox moet werken.
Gaf ik in die Verbindingseditor nu als dat wachtwoord dreambox in, wijzigde hij dat steeds zelf naar Settopbox. Geen idee waarom. Hij deed het steeds als ik de x van dreambox nog toevoegde.
Dus laten we die x weg, staat daar nu dreambo. Even de boel herstarten en het werkte. Ik weer blij :)
 
wachtwooard op je ontvanger kun je wijzigen door via telnet of ssh in te loggen als root op je ontvanger en dan in te tikken:
Code:
passwd
Daarna twee keer (zie je vanzelf) hetzelfde wachtwoord intikken en voila...
 
das een goede tip geweest!
Tnx.
De Vu+ gaat nu weer naar de eigenaar, maar ben al van plan ergens een DM800 te scoren. Ook Enigma, dus de How-To's zullen weinig verschillen denk/hoop ik :)
 
Oorspronkelijk heeft de VU+ geen password en is de username voldoende.
Sommige programma's eisen een passwor.

Het password is bij sommige images in te stellen. maar het werkt beter zoals het eendenteam beschrijft en je meldt zelf al dat het is opgelost.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan