Opnemen en kijken naar verschillende satellieten

K

kalliber

Goedemiddag allen,

Ik heb een 7025+ en hierin een raar probleem. ik heb via simpele config 2 satellieten
ge?nstalleerd. lnb1 is eutelsat 7.0 en lnb2 is Astra1 19.2
beide ontvang ik perfect, ook met mijn 7020 en zonder gestotter wanneer ik van
satelliet verander.

het probleem is het volgende:
wanneer ik een zender in eutelsat 7.0 opneem op Tuner A kan ik verder naar alle zenders in
deze satelliet kijken. ik zie keurig in scherm dat ie Tuner B kiest voor de rest van de zenders
ook kan ik naar Astra 19.2 gaan en zie ik dat ie Tuner B pakt voor het kijken.
Maar wanneer ik een zender in Astra1 19.2 opneem kan ik niet meer naar eutelsat 7.0 gaan
daar komt dan Afstemming mislukt! in het scherm en kiest ie geen van beide Tuners.
ik ga dan weer terug naar 1 van de andere zenders in Astra1 19.2, daar kan ik gewoon weer verder kijken.

ik heb de tuners onderling verwisseld, geen succes probleem blijft.
ik heb in tunerinstellingen alle opties geprobeerd, lukt ook niet.
het werkt op deze manier alleen zo:
tunerA: simpel A/B eutelsat / Astra
tunerB: simpel A/B zelfde sat's

GP2, enigma2 versie 4.7

heeft iemand hier raad mee?
bij voorbaat dank
 
Hallo @Kalliber.
Laat ik eens kijken of ik het snap, je verhaal klinkt wat vreemd.
Je hebt een schotel met twee koppen een voor Eutelsat en een voor de Astra1.
Beide koppen hebben twee uitgangen die elk naar een ande dissec gaat en van elke dissec gaat er een kabel naar je ontvanger. Dus Ontvanger A zit aan een dissec en Ontvanger B zit aan de tweede dissec.

Is wat ik hier schrijf wat je hebt, want dit zou geen probleem moeten veroorzaken.

Dus graag wat toevoegingen.
 
Hoi Bert50,

kijk hier komen we ergens. Ik heb het volgens mij heel anders dan dat je uitlegt.
volgens jouw idee moet ik dus 2 diseqc switches hebben en 2 lnb's met 2 uitgangen.

mijn situatie is als volgt:

1 lnb met 2 uitgangen
1 lnb met 1 uitgang
1 diseqc switch

lnb1 (eutelsat) gaat naar poort A
lnb2 (astra1) gaat naar poort B
middenpoort: gaat naar Dream Tuner 1 INgang (tuner 1 UITgang is gelust naar tuner2 INgang)
poort C niets aangesloten
poort D niets aangesloten

wat ik niet begrijp is dat wanneer ik een zender in eutelsat aan t opnemen ben kan ik wel naar alle Astra zenders kijken maar wanneer ik Astra aan t opnemen ben kan ik alleen
een aantal eutelsat zenders kijken, de rest geeft ie aan als afstemming mislukt.
hoe is dit te verklaren?
 
Beste @Kalliber
ik begijp je verhaal nu, maar een antwoordt weet ik niet.

Sorrie.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan