Opnemen met ET9000 en externe hd

H

hansibaldi

met fat32 kun je maar max 4gig per keer opnemen, voor films enz. dus niet aan te raden

zit zelf ook met een dergelijk probleem, waar kan ik dat posten??

gaat om opnemen met een externe hd van een clarketech et9000

 
Beste Hansibaldi, welkom op Satellite Fun.

Ik heb je vraag even gemoved, dan weet je ook gelijk hoe je zelf een vraag moet stellen over een andere ontvanger. Het is in de meeste gevallen sowieso beter om je eigen vragen in een nieuwe topic te stellen.

Zoek daarvoor de meest geschikte plaatst uit, in dit geval HD ontvangers, en klik dan op "Nieuwe discussie".

Anyway, om op je vraag terug te komen... Fat32 hoeft geen probleem te zijn, er zijn ontvangers die de opnames dan steeds in delen van 1 of 2 GB verdelen. Dat kun je dan later middels tools bijv. weer samenvoegen, maar inderdaad kan dat dan niet op een fat32 schijf.

Wat is het probleem met het opnemen waar je het over wilde hebben?

Ik heb namelijk een Xtrend ET9000 (identiek aan de Clarke-Tech) met externe harddisk en 0 problemen met opnemen.

 
hallo, bedankt ieg voor je reactie.

mn probleem is dat ie op een xterne harde schijf in fat 32 wel opneemt maar 4 gig niet genoeg is en als ik de xterne hd in ntfs formatteer hij de schijf niet herkent

het moet volgens div sites eigenlijk wel kunnen (ntfs)

zoals gezegd met formatteren dmv de ontvanger zelf herkent de comp de externe hd niet.

ik ben er zelf nog mee ah stoeien, weet bv ook niet of de externe hd met of zonder voeding moet en of er een max. aan gesteld is (gig)

 
Je probleem word onder andere veroorzaakt doordat de ontvanger met een variant van Linux werkt.

Dus wanneer je de harde schijf laat formatteren door je ontvanger, dan maakt die er een Linux format van.

Daardoor ga je hem niet herkennen met je windhoos pc.

Daar is vermoedelijk nog wel wat aan te doen, maar waarom laat je hem niet gewoon aan je ontvanger hangen en geeft de rechten aan je pc om de harde schijf via het netwerk te benaderen ?

Dat moet ook kunnen al moet je mij niet vragen hoe je dat instelt met jouw ontvanger.

Wanneer je toch liever met NTFS wil werken, dien je software in je ontvanger te hebben die daar de juiste drivers voor heeft en daar dan dus mee overweg kan.

NTFS lezen is meestal niet zo'n probleem, schrijven schijnt wat lastiger te zijn.

 
Ik ben het wat dat betreft met Mas3 eens. Daarnaast hoef je niet eens moeite te doen om de harddisk te laten herkennen door windows als je dat via het netwerk doet.

Het beste is gewoon om te formatteren in het formaat wat de ontvanger begrijpt c.q. dit door de ontvanger te laten doen, dus Linux formaat (ext2 of ext3 is prima). De ontvanger kan dat zelf ook.

Als je de ontvanger standaard laat kun je hem al via je windows verkenner benaderen. Via XP in elk geval bij de netwerkomgeving krijgen wij hier thuis al "root op samba server ET9000" te zien.

Daarop geklikt komen alle directory's tevoorschijn.

Dan gaan we naar /media/hdd/movie en daar staan alle opnames.

Die zijn dan eenvoudig via de verkenner naar de pc te kopiëren. Met Vista en Windows 7 zou dat op die wijze ook geen probleem moeten zijn.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan