Black Tiger zei:
HDD hoeft niet stuk te zijn.
Dat heb ik ook niet gezegd.
De HDD is wel de oorzaak van het niet (goed) booten va de droomdoos.
Het ligt een beetje aan de combinatie doos + HDD.
De ene schijnt er meer last van te hebben als de andere.
Om die reden heb ik destijds een heel onderzoek verricht naar de werking van verschillende combinaties.
Daarvoor heb ik zoveel mogelijk HD's als ik vinden (missen) kon in de droomdoos gestopt, en getest met de eigen voeding en met een oude AT voeding als extern exemplaar.
De resultaten heb ik op het
satellite fun board gepost.
Zie ook
deze bijdrage op het satellite fun board
Daar heb ik ook gevraagd naar resultaten van anderen en die zijn daar ook gepost.
De truuk die ik na een tijd experimenteren heb uitgevonden is het volgende.
Ik laat de box een tijdje zijn gang gaan tijdens het booten.
Dan krijg ik het flash screen van de image te zien.
Die image is nu PLi? diamond, maar was eerder the Hydra en daar ook niet geheel vlekkeloze werking van het geheel.
Na een tijdje schijnbare inactiviteit, kan ik de doos tot leven roepen door op menu te drukken, welke dan ook verschijnt.
Hierna kan ik gaan naar instellingen, kanalen zoeken en dan signaal meting (ik weet niet precies of ik alles goed omschrijf, maar je moet dus het signaal gaan meten).
Je zult dan zien dat er (nagenoeg) geen signaal is.
Kies nu eerst even een andere satelliet als degene waar je naar op zoek bent.
Kies vervolgens een andere transponder op die satelliet.
Je zal waarschijnlijk het signaal balkje zien gaan bewegen, en mogelijk gaat je schotel ook draaien als je een dergelijke installatie hebt.
Ga nu weer terug naar de gewenste satelliet, en stel ook daar weer een andere transponder in.
Het signaal balkje zal nu een acceptabele waarde aanwijzen.
Nu met exit (ofwel LAME!) het menu verlaten.
Met pijltjes links naar de vorige zender gaan.
Je krijgt nu beeld en kunt alle functies als gebruikelijk gebruiken.
Waarschijnlijk krijg je problemen als je de HD gebruikt, met name wanneer je een opname maakt of afspeelt.
Je kunt dit op gelijke wijze weer oplossen.
Zoals je ziet, nogal een gedoe om het zaakie aan de gang te krijgen.
Bij mij werkt dit, het is niet gezegd dat dat bij jou ook zo zal zijn.
Aangezien je aangeeft dat jouw box al tijdens booten hangt (met een dream multimedia scherm), kan het zijn dat jouw doos eerder hangt dan de mijne hier.
Maar je kunt het natuurlijk altijd even proberen.
Genoemd probleem treedt dus niet op waneer die externe AT voeding word gebruikt.
Mijn conclusie is dat de betreffende HD teveel vergt van de 12 volt voeding.
Dit heeft dan mogelijk tot gevolg dat het tuner blikkie niet goed initialiseert (opstart).
Door met signaalmeting te gaan rommelen, zou het kunnen zijn dat je de tuner tot een re?nitialisatie dwingt, waarna een en ander dus wel goed gaat werken.
Dit is allemaal gokwerk want ik heb wel wat commentaar gehad op deze handelingen, maar geen die mij (onderbouwd) ongelijk geeft in mijn conclusie.
En ook geen die mijn conclusie onderbouwd bevestigen overigens.
Laat even weten wat jouw resultaten zijn.