Oranje naar het WK ??????

jack

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
64
Lijkt erop dat die Marco nog steeds mazzel blijft hebben want dit is toch een makelijke poule waar ze nu in zitten.

Als dit niet lukt dan kunnen we beter gaan tennissen ofzo :)

Wel leuk dat Engeland weer aan Kroatie vastzit,, kunnen ze tenminste revanche nemen :)

Loting kwalificatie WK 2010
Door Maikel (WeebI) op zondag 25 november 2007 17:21
Bron: FOK!Sport

Zojuist is de loting voor de kwalificatie voor het wereldkampioenschap in Zuid Afrika van 2010 verricht. Nederland treft in Groep 9 Schotland, Noorwegen, Macedonië en IJsland.

Europa

Groep 1
Portugal
Zweden
Denemarken
Hongarije
Albanië
Malta

Groep 2
Griekenland
Israël
Zwitserland
Moldavië
Letland
Luxemburg

Groep 3
Tsjechië
Polen
Noord-Ierland
Slowakije
Slovenië
San Marino

Groep 4
Duitsland
Rusland
Finland
Wales
Azerbeidzjan
Liechtenstein

Groep 5
Spanje
Turkije
België
Bosnië-Herzegowina
Armenië
Estland

Groep 6
Kroatië
Engeland
Oekraïne
Wit-Rusland
Kazachstan
Andorra

Groep 7
Frankrijk
Roemenië
Servië
Litouwen
Oostenrijk
Faeroer Eilanden

Groep 8
Italië
Bulgarije
Ierland
Cyprus
Georgië
Montenegro

Groep 9
Nederland
Schotland
Noorwegen
Macedonië
IJsland

De nummers één plaatsen zich direct. De acht beste nummers twee strijden om de laatste vier plaatsen op het WK.

Door Stefan (sportfreak) op zondag 25 november 2007 20:29
Bron: telesport.nl

Marco van Basten is tevreden over de WK loting. Nederland neemt het in de kwalificatie voor het WK 2010 op tegen Schotland, Noorwegen, Macedoni? en IJsland.

?De afgelopen jaren troffen we vooral veel landen uit Oost-Europa. Nu niet. We krijgen te maken met een ander type voetbal, het klassiekere voetbal.? Volgens de bondscoach treft Nederland ploegen die zich de laatste tijd goed ontwikkelt hebben. ?Schotland deed tot het laatst toe mee in de EK-kwalificatiestrijd. Ze maakten het toplanden als Itali? en Frankrijk lastig. Ook Noorwegen was lang in de race. IJsland heeft zich weliswaar evenmin voor het EK geplaatst, maar ze hielden wel Spanje op een gelijkspel.?

De laatste ontmoeting tegen IJsland was in 1983, aan die wedstrijd heeft Van basten bijzondere herinneringen. ?Dat was mijn eerste wedstrijd als international. In dat opzicht is het wel een speciale tegenstander.? Macedonie was in de WK-kwalificatiereeks van 2006 nog een opponent van Oranje. Toen wist Nederland tot twee keer toe niet te winnen (2-2 en 0-0). Aan Schotland heeft Nederland nog wel goede herinneringen. In het beslissende play-off duel voor het EK van 2004 verloor Nederland uit nog wel met 1-0, maar maakte het thuis goed met een 6-0 overwinning. ?Maar ik zie behoorlijk wat perspectieven?, aldus Van Basten. ?Zeker als je onze poule afzet tegen sommige andere groepen.?

Azi?

Groep 1
Qatar
Irak
China
Australi?

Groep 2
Thailand
Oman
Bahrein
Japan

Groep 3
Turkmenistan
Jordani?
Noord Korea
Zuid Korea

Groep 4
Singapore
Libanon
Uzbekistan
Saoedi Arabi?

Groep 5
Syri?
Verenigde Arabische Emiraten
Koeweit
Iran

De nummers ??n en twee worden in twee nieuwe groepen ingedeeld.

--

Noord en Midden Amerika

1A: Dominica / Barbados - Verenigde Staten
1B: T&C Eilanden / St. Lucia - Guatemala
1C: Bermuda / Kaaiman Eilanden - Trinidad & Tobago
1D: Aruba / Antigua & Barbuda - Cuba

2A: Belize / St. Kitts & Nevis - Mexico
2B: Bahamas / Britse Maagdeneilanden - Jamaica
2C: Dominicaanse Republiek / Puerto Rico - Honduras
2D: Canada - St. Vincent & Grenadines

3A: Amerikaanse Maagdeneilanden / Grenada - Costa Rica
3B: Suriname / Montserrat - Guyana
3C: El Salvador / Anguilla - Panama
3D: Nicaragua / Nederlandse Antillen - Haiti

Alle winnaars gaan door naar een volgende ronde.

--

Afrika

Groep 1
Kameroen
Kaap Verde
Tanzania
Mauritius

Groep 2
Guinea
Zimbabwe
Namibi?
Kenya

Groep 3
Angola
Benin
Oeganda
Niger

Groep 4
Nigeria
Zuid Afrika
Equatoriaal Guinea
Sierra Leone

Groep 5
Ghana
Libi?
Gabon
Lesotho

Groep 6
Senegal
Algerije
Liberi?
Gambia

Groep 7
Ivoorkust
Mozambique
Botswana
Madagascar

Groep 8
Marrokko
Ethiopi?
Rwanda
Mauritani?

Groep 9
Tunesi?
Burkina Faso
Burundi
Seychellen

Groep 10
Mali
Congo
Sudan
Tsjaad

Groep 11
Togo
Zambia
Eritrea
Swaziland

Groep 12
Egypte
Congo DR
Malawi
Djibouti

Alleen de nummers 1 gaan door en de beste 8 op de 2e plaats.
Dat wordt nog een hele kluif voor de opvolger van Marco v B

Gepubliceerd op zondag 02 december 2007

Nederland heeft het niet getroffen bij de groepsindeling voor Euro 2008. Oranje werd bij de loting gekoppeld aan Roemenië, Frankrijk en Italië.

Italië en Frankrijk speelden vorig jaar nog de finale van het WK voetbal in Duitsland, Italië werd wereldkampioen. Roemenië zat ook bij Oranje in de groep in de kwalificatiefase voor dit EK, de Roemenen werden groepswinnaar.

Marco van Basten moest na de loting even bijkomen. "Dit is heavy. Bij het WK in Duitsland zat Nederland vorig jaar in een poule met Argentinië, Servië en Ivoorkust. Toen heette dat de poule des doods, ik ben benieuwd hoe ze deze dan gaan noemen. Dit is wel de zwaarste groep van dit EK."

Van Basten noemde Roemenië 'op papier' de minst sterke tegenstander. "Maar met Roemenië hebben we het in de kwalificatiereeks ook heel zwaar gehad. We kunnen onze borst nat maken. De eerste wedstrijd spelen we tegen Italië, daarna krijgen we Frankrijk. Dan weten we in elk geval wel meteen waar we aan toe zijn."

Oranje begint tegen Italië
Het toernooi begint op 7 juni, met de wedstrijd Zwitserland - Tsjechië. Oranje voetbalt voor het eerst op 9 juni, de tegenstander is Italië. Vier dagen later treft Oranje Frankrijk, waarna op 17 juni de laatste groepswedstrijd tegen Roemenië wordt gespeeld.

Nederland heeft op het EK het Zwitserse Bern thuisbasis voor de groepsduels. Alle duels van Oranje beginnen om 20.45 uur.

Gepubliceerd op zondag 02 december 2007

De bondscoaches van de tegenstanders van het Nederlandse elftal in de groepsfase van het EK in Oostenrijk en Zwitserland waren het zondagmiddag na de loting in Luzern roerend met elkaar eens. Ze hadden het nauwelijks slechter kunnen treffen.

Raymond Domenech, de bondscoach van Frankrijk, was duidelijk aangeslagen van de loting, die zijn land in poule C aan Nederland, Itali? en Roemeni? koppelde. Met het gezicht op onweer verscheen hij op de persconferentie. "Dit had nauwelijks erger gekund. We gaan ons best doen", was zijn korte commentaar.

Domenech verliet de perszaal toen een Italiaanse journalist vroeg of hij het niet jammer vond dat Zidane was gestopt? De man doelde op de kopstoot die de aanvoerder van Frankrijk in de WK-finale aan Materazzi uitdeelde. "Ik vind dit geen grapje. Tot ziens", bitste Domenech.

'We gaan ons best doen'
Roberto Donadoni sprak ongeveer dezelfde woorden als Marco van Basten, met wie hij jaren bij AC Milan speelde. "Dit is een heel lastige groep", verklaarde de bondscoach van Itali?. "Ik kan alleen maar hopen dat we verder komen. Dat zal lastig worden, maar we gaan ons best doen."

Victor Piturca, de bondscoach van Roemeni?, kreeg de lachers op zijn hand. "Ik ben dolblij met dit resultaat. Dit had niet veel eenvoudiger gekund. We spelen tegen de wereldkampioen, de verliezend WK-finalist en het land dat de afgelopen drie jaar in de kwalificatiewedstrijden voor het EK en WK het beste heeft gepresteerd. Ik ben benieuwd tegen wie we het in de kwartfinale moeten opnemen."

Nu even je eigen mening,Jack:Komt Nederland de eerste ronde door...?
Gelukkig mogen we altijd hopen!Gr.George

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE,
da halen ze nie,

ikke happy, bert

@Bert:in deze thread mag jij niet meer posten....
Alhoewel Eindhoven,das toch Belgie bijna?
Dan begrijp ik je reaktie...gr.George

ik zit nog dichter bij Belgi?, maar ik denk/vrees, dat ze wel door de eerste ronde komen, Frankrijk deed het ook niet zo fantastisch.

Hij is rot op na de EK, jammer.

Mag van mij nu al oprotten.

Bert

Ps, ik post waar en waneer ik wil en heb weer yogurt gekocht.

Ik heb nog nooit een fatsoenlijke plaatsing van het Nederlandse elftal gezien. Niet bij een EK en niet bij een WK.
Maar als we dat laffe hangende "Italiaanse" voetbal op het EK gaan spelen dan redden we de uitgang van de kleedkamer niet eens.

Daarintegen is Italie wel een paar keer kampioen geworden........

Het Nederlands elftal begint de WK-kwalificatie volgend jaar op 10 september met een uitwedstrijd tegen Macedoni?. Oranje besluit de cyclus richting de eindronde in Zuid-Afrika met een uitwedstrijd tegen de Schotten, een duel dat op 9 september 2009 in Glasgow gespeeld zal worden.

De winnaar van de groep, waarin naast Nederland, Macedoni? en Schotland ook Noorwegen en IJsland zitten, mag naar de WK-eindronde in 2010. De acht beste nummers twee van de negen kwalificatiegroepen strijden in play-offs om de resterende vier tickets.

"Onze belangrijkste eis was dat we tijdens de eerste speelronde vrij zouden zijn", lichtte directeur Henk Kesler van de KNVB toe. "Op 6 september zijn de Olympische Spelen namelijk pas net afgelopen en is onze competitie ook maar net begonnen."

Oefenduels
In de aanloop naar het EK van volgend jaar juni speelt het Nederlands elftal vijf oefeninterlands. De opponenten zijn de EK-deelnemers Kroati? (6 februari, Split) en Oostenrijk (26 maart, Wenen) en voorts Oekra?ne (24 mei, Rotterdam), Denemarken (29 mei, Eindhoven) en Wales (1 juni, Rotterdam).

Oranje komt na het EK voor het eerst weer in actie op 20 augustus. De nationale ploeg oefent dan in Moskou tegen Rusland, zoals al eerder was afgesproken. Op 19 november is Zweden te gast.

De KNVB zoekt nog een tegenstander voor een oefenduel op 6 september. "Maar dat wordt geen zware opponent", verklapte Kesler. "Vier dagen later beginnen we immers aan de WK-kwalificatiereeks."

Programma Oranje WK-kwalificatie:
10 september 2008: Macedoni?-Nederland
11 oktober 2008: Nederland-IJsland
15 oktober 2008: Noorwegen-Nederland
28 maart 2009: Nederland-Schotland
1 april 2009: Nederland-Macedoni?
6 juni 2009: IJsland-Nederland
10 juni 2009: Nederland-Noorwegen
9 september 2009: Schotland-Nederland

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan