Originele kaart + dragon cam

S

santo999

Ik heb een Humax 5400z voorzien van Toh3.3Hot3.0 met daarin vandaag een dragon cam gekocht.
Vervolgens mijn originele c+ kaartje weer voor de dag gehaald en in de dragon gestoken. Dit heeft alweer een hele tijd in de kast gelegen dus moest geupdate worden.
Heb naar de helpdesk gebeld en die zouden een signaaltje sturen waardoor ik met de kaart weer beeld zou krijgen.
Ik heb de ontvanger nu al ongeveer anderhalf uur op ned.1 staan volgens instructie van de helpdeskmedewerker maar ik heb nog steeds geen beeld.
Ik heb de emu op kaart gezet.
Doe ik iets verkeerd of moet ik nog iets speciaals doen om de update van de origineele kaart binnen te krijgen ?

Bij voorbaat dank voor de hulp.

santo999, als je niet de juiste software in de dragoncam hebt zitten dan kunnen er geen updates doorkomen. Dus controleer eerst even de software van de dragoncam.

Josje01

Josje,

Bedankt voor de reaktie.
Hoe kan ik de software van de dragoncam controleren ?
Als ik in de Humax naar ci module ga dan geeft het menu aan,
predator 3.03
Is dit de software ?

(sorry dat ik misschien wat dom overkom maar ik weet nog niet veel van cams af en wil graag wat leren)

Bedankt voor de moeite.

Zoals ik eerder in een ander topic heb geschreven:

Mijn seca 2 kaart werkt in de dragoncam en de maandelijkse update werkt ook.
Als de kaart in de cam zit met de chip naar boven, dan kun je via het menu de geldigheidsdatum controleren die normaal tot eind volgende maand hoort te zijn.

Menu > Installatie > Common Interface > Predator... > Smartcard.
Dan moet op dit moment achter Canaldigitaal de datum op 28/02/05 staan.

Predator is de software waarmee de cam geladen is, je hebt niet de laatste versie maar dat moet voor de update van de C+ kaart niets uitmaken.

Wat er bij jou fout is gegaan, geen idee...maar C+ zal het signaal bestemd voor jou kaart niet blijven sturen.

Je kan het nog eens proberen,

In de config:
CaID Preselect op CARD, cam + kaart in de ontvanger - geen kaart in de interne cam - ontvanger aanzetten op RTL 4 en nog eens bellen met Canaaldigitaal.

Werkt de Cam wel zoals het hoort op andere gecodeerde kanalen, zoals ORF, Multivision etc.?.
Laat nog even weten of het gelukt is.......
Software links voor de Cam kan ik je via de PM eventueel sturen.

Bedankt voor de uitleg.
Wat jij beschrijft heb ik gedaan. Ik heb daarna nog twee keer naar c+ gebeld en opnieuw niks.
Als ik in het menu kijk staat de kaart op 31-12-03
Kan het misschien ook iets te maken hebben met het feit dat deze kaart nog nooit gebruikt is sinds ik hem heb gekregen ?

Jopie zou je me aub die links kunnen mailen ?

Jopie,

Zou jij me aub kunnen zeggen welke firmware en software jij in je dragoncam gebruikt ?

Bedankt.

Jawel, altijd de laatste en dat is nu de 3.04. Heb je hierover een mail gestuurd.

Misschien is er nog iemand die aan dit verhaal iets kan toevoegen over de vraag waarom jou kaart niet geactiveerd wordt, maar misschien is deze vraag beter op z'n plaats in het Overige Ontvangers, Modules, CAMS e.d. forum.
Ik mag toch aannemen dat er meer mensen zijn met een Dragoncam en C+ kaart ?...

In de Dragon krijgen Seca 1 & 2 kaarten netjes de maandelijkse updates van C+ binnen, maar het activeren van de kaart werkt helaas niet.

Die ervaring heb ik althans..., wat de reden is weet ik ook niet...

Je zult een C+ kaartje dus eerst in een andere cam of Seca ontvanger moeten activeren, daarna is er geen probleem zolang je maar zorgt dat de kaart iedere maand de nodige update binnen krijgt...

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan