Oscam met 2 kaarten

B

bolliebol

Ik heb 4 dreamboxen draaien op 2kaarten. 1 hoofdkaart, en ik de slaapkamer de "caravan" kaart voor de vakantie. Hoe kan ik ervoor zorgen, dat alle dreamboxen eerst naar de "slaapkamerkaart" kijken en als die vol zit, dan pas de hoofdkaart aanspreken.

De hoofdkaart heeft een uitgebreider abbonement, dus wil ik niet dat mijn voetbal binnenkort op zwart gaat als mijn kinderen boven aan het zappen zijn.

Op dit moment heb ik de loadbalancers aanstaan op 3 ( lowest usage level) en tot op heden geen problemen, maar het blijft een hobby...... (het mot toch kunnen)

Alvast bedankt, Bolliebol
 
Je wilt dus altijd kunnen kijken naar de hoofdkaart. Dat moet je deze kaart niet met anderen delen. Zodra je de kaart deelt op wat voor manier ook en er worden meer dan 4 ECM's gevraagd dan gaat de kaart op zwart.

Of je moet je hoofdkaart "locken" op 4 srvid's (waaronder 1 voor het voetbalkanaal); dan kun je die naar believen delen.

Overigens begrijpen we het niet want 4 dreamboxen (met single tuners) betekent dat je nooit boven de 4 ECM's per kaart uitkomt of je moet ergens opnemen en op die ontvanger tegelijkertijd naar een andere zender (op dezelfde tp) kijken. Wat je dm8000 betreft (die heeft iig 2 tuners): als je allebei de tuners vaak tegelijk gebruikt dan wordt het anders want dan kun je dus aan 5 ECM's komen (2 van de dm8000 en 3 van de andere 3 ontvangers). Dan wordt het dus ff puzzelen en is de keuze: kaart in de dm8000 niet sharen of de box waar de caravankaart in zit niet laten sharen met je dm8000 en omgekeerd dan wel de kaart in de dm8000 toewijzen voor 4 srvid's.
 
Wow, wat zijn we snel hier ! Thanks

Ik heb twee Dm8000, waarvan 1 met 3 sat ingangen. dus het totaal komt op 7. Dit is natuurlijk mooi in theorie, want alle vier de boxen aan en kijken gebeurt niet te vaak.

Dat locken van bepaalde (voetbal, film1, enz.) lijkt mij inderdaad wel een goede oplossing. Ik ga eens uitzoeken hoe ik dat moet doen.

Ik zal in eerste instantie te denken aan een voorkeur die ik ingeef in declientbox, maar dit lit mij ook een goed alternatief. Ga van het weekend weer eens lekker klooien.

Tips zijn altijd welkom.

Ciao, Bolliebol
 
Eerst goed op een rijtje zetten wat je precies wilt en hoe je denkt dat voor elkaar te krijgen dan je verdiepen in de te gebruiken emulator want de ene is weer anders dan de andere.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan