Overal in huis perfecte wifi?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Niet dus.

Ik weet heb het al eens meer geschreven, mijn internet is niet overal in huis en buiten goed, ik wil al zolang alles van 0 af opnieuw aansluiten, en nu heb ik door mijn rug eindelijk tijd om daar op mijn gemak aan te gaan werken, en alles stap voor stap na te kijken en zoeken naar het probleem wat wellicht mijn verbinding vertraagt. 

Ik heb dus om te testen zo'n draadloze wifi-versterker te 'leen' gehad van Ziggo.

Gisteren de doos eens opengemaakt en op mijn gemak de beschrijving gelezen, en toen de boel aangesloten, begonnen in de meterkast, zo dicht mogelijk bij het modem en een vast stopcontact, daarna met de tweede doos naar buiten, daar waar de boel te traag is, buiten helaas geen vast stopcontact, althans niet 1 die er zit in de tijd dat ons huis gebouwd is. Alleen in de garage zit 1 vast stopcontact schiet me nu te binnen, en die heb ik nog niet getest.

Diverse aansluitingen geprobeerd buiten in de stopcontacten die er nu intussen wel zitten, maar zowel draadloos als bekabeld geen  winst in snelheid. Het ging zelfs nog de helft trager.

Ik snap er soms niks meer van, maar ik heb wel eens meer ruzie gehad met mijn netwerk, dus ik denk dat ik eerst maar eens vanuit het modem ga vertrekken en dan apparaat voor apparaat aan ga sluiten,  en dan iedere keer het apparaat wat als laatste aangesloten is testen.

Misschien toch eens een dag hulp inschakelen wan de 1 of de ander. :biggrin:  

De huidige opstelling: 

In de meterkast hangt het modem van Ziggo, 2 maanden oud (witte)  vandaar gaat er een kabel naar de woonkamer en 2 naar boven, 1 voor de tv en androidboxen op de slaapkamers en 1 voor de zonnepanelen, nummer 4 weet ik even niet, maar de kabel die naar buiten loopt gaat via de switch in de woonkamer [deze snap ik zelf ook even niet en kan goed de boosdoener zijn, want die wordt buiten ook als eerste weer in een switch geplugd]

De verdere opstelling: in de tv kast staat een 8-poortsswitch, 1 xsarius-PureHD ontvanger, en tv op internet, 2 pc's en een de router.

Boven, is niet noemenswaardig, 1 androidboxje draaadloos, en 1 tv bekabeld.

Op zolder de omvormer die ook aangesloten zit op het modem. Alles werkt binnen bekabeld perfect, maar draadloos is de snelheid te traag.

Buiten waar het grootste probleem is: de kabel die naar buiten komt gaat meteen een 4-poortsswitch in, en daar naar 1 computer een en 1 set CCTV-camera's, en als reserve een kabel die alleen in de switch zit, de laatste kabel gaat naar het tuinhuis waar weer een 4-poortsswitch ligt, en daar is mijn andere hobby-pc aangesloten, en de rest is alleen maar als weer iemand een probleem heeft met en android-box of pc.

Verlang ik teveel of is het een warboel?  

 
Wifi van ziggo valt nog te betwisten, en ik hoop daar binnenkort een antwoord op te kunnen geven, zaterdag ga ik het er even met mijn beste maat over hebben, hij is monteur bij Ziggo, en hij heeft wél perfect draadloos internet met hetzelfde materiaal als wat ik nu aan wil gaan sluiten.

Ik zeg niet wanneer maar ik kom er op terug. ;)

 
Tja dat wifi weet ik niet maar van die homepluggen is wel bekend dat het beter is om ze in een vast stopcontact hangen en dat ze vaak niet of minder goed in stoppendozen werken.

Bekabeld zou echter geen probleem moeten zijn, dus je verlangt niet teveel, hier bevinden zich ook enkele switches door het huis heen, dat mag de pret niet drukken. Het lijkt er dus op alsof een van die switches niet lekker is, of een van de pluggen van de kabels er naar toe of een van de voedingen ervan.

Dat kun je inderdaad alleen testen door ze stuk voor stuk te testen door er een over te slaan en een rechtstreekse kabel te gebruiken voor zover mogelijk.

 
Die wifi en ook LAN modules werken het beste rechtstreeks in wandcontactdoos..

Reden is dat hoogfrequente signalen niet door de draad gaan maar hoofdzakelijk aan de buitekant van de draad . De draad in de muur is massief en heeft een veel groter oppervlak dan een snoer met meerdere draadjes . Met als gevolg ministroompjes met veel verlies per lengte. 

 
Er is nog 1 plek waar ik die dingen dan ook ga testen, en dat is in de garage, want daar loopt idd zo'n 1 aderige draad.

 
ik heb van KPN het internet.....

en mijn wifi bereikt is wel tot 20 meter vanaf mijn voordeur dan sta ik op openbare weg, en 8 meter van mijn achterdeur....en mijn tuin is 10 meter diep, zonder enige hulp aparatuur.

 
Beetje oude thread.

Maar ik heb hier ook tot ver wifi, wel met een eigen accespoint nog boven. Mijn dochter had slechte wifi, maar met de Connectbox van Ziggo en extra extenders van Ziggo i.v.m. de wifi garantie heeft ze nu ook sterke wifi.

Er zijn wel enkele providers die wat te "hard" uitstralen. Heb niet precies gemeten nu met Ziggo zonder hulpapparatuur omdat ik mijn eigen wifi gebruik, maar met de Connectboxen is dat wel veel beter geworden. Wifi met de oude Cisco en Ubee's was echt bagger.

 
Ik moet zeggen dat die best goed is. Ik heb zelf een wat ouder type extender wat feitelijk een router is. Daar heb ik nieuwe firmware in geflashed zodat hij weer als router te gebruiken is. Die heb ik als switch geconfigureerd, kabeltje er in en dan wifi signaal. Dus nu heb ik een "accespoint" met nog 3 vrije gigabit poorten. En daarvan heb ik er weer een gebruikt voor de kabel naar de slaapkamers boven.

Dat was een TP-Link AC-1750 best leuk ding.

De modernere extenders die Ziggo gebruikt zijn eigenlijk geen extenders maar Home pluggen en zij noemen het wifi boosters. Op home pluggen heb je altijd wel verlies, dat hou je niet tegen. In elk geval nog snel genoeg om er o.a. Netflix en Videoland mee te kijken. Heb de snelheid niet getest bij m'n dochter.

Ze leveren nu ook bekabelde boosters, denk soort accespoint, zijn in elk geval goedkoper. Ziet er een beetje uit als een Connectbox modem.

https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan