Overlast roeken begint weer!

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.131
Waarderingsscore
562
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Waarom zijn die krengen eigenlijk beschermd??? :unsure:

Het heeft toch niet te maken met Vincent van Gogh, die schilderde ze vaak.

Ik moest vanmiddag even naar de buurvrouw, ze was in paniek want de tv deed het niet meer, maar ach even de stekker uit de Horizon, en hoppeta.

Maar voor dat ik bij haar naar binnen ging viel me weer iets op, allemaal stukjes tempex op de stoep bij haar voordeur,
ik denk verdomme, niet weer he, de roeken vreten zich een baan tussen het dakbeschot en de pannen, en echt ik heb bij 2 blokken van 4 huizen gekeken, en overal ligt het!

Toevallig stonden er 2 andere buren buiten, en die hebben het ook gezien, en wisten niet wat het was...

Toch weer maar eens een melding gemaakt richting de gemeente hoe we dit op gaan lossen, want dit gaat huiseigenaren en de verhuurder hier geld kosten.
Ze mogen dan wel beschermd zijn, maar dat geeft ze niet het recht om onze daken op te vreten, vindt ik.

Gewoon het bos in, daar is het voor.
 
Nou of dat roeken zijn is mss de vraag. Vorig jaar bij mij de hele tuin bezaaid met piep bolletjes , onder iedere golving van de dakpan mussen die zich ern weg pikken om een warm nest te bouwen.

Maar dat heb ik verholpen, dit jaar geen bolletjes piepschuim van mijn dak.
Ik heb in iedere golving zo'n ouderwetse rvs pannenspons gedrukt. Niet de standaard die is te dun , maar een ietwat groter formaat 12 x 7 . Pan opgetild sponsje iets voorbij de richel pan aandrukken , klaar.
Pannensponsen gekocht bij ? (a=o)

En drie diepe glippen in vingers door de lscherpe lintjes van spons

Ik heb zo 50 pannen voorzien aan de zuidkant (tuin en achtetliggend bossage en open veld.) De noordkant (straatkant) daar zitten ze niet .
Voordeel van zo'n spons is 1).geen nest dus ook geen 2) massa ongedierte door die nesten. Zowat om de twee pannen een nest. Dat noemen ze huismussen?

Het vreemde is dat we tig jaren nooit last gehad hebben en vorig jaar voor het eerst maar nu ook voor het laatst.
 
Laatst bewerkt:
Zijn het geen kraaien?
Dat denk ik namelijk.
Kut beesten zijn dat alles zat hier onder de strond en een hoop lawaai.
De gemeente heeft achter mijn huis alle hoge bomen weggehaald en nu heb ik geen last meer van die kut beesten. Ze zijn vervangen door allerlei andere vogels.
 
Roeken en kraaien nestelen niet onder een dakpan, ruimte is veel te klein, het zijn vooral de kleinsoortigen, koolmezen, pimpelmezen en alle varianten mussen.
 
The matrix daar heb je gelijk in maar fr
 
Fragiel heeft het over roeken
 
@ the matrix , het zijn hier echt geen mussen of andere kleine vogeltjes!

Ik moest gisteren even naar het dorp voor een boodschap, en ben dus even langs onze doodlopende straat langs een steegje gereden, en echt, daar staan 3 blokken van 4 huizen, en alles lag onder de tempexkorrels!

Ga ik de andere kant op naar goede buren van ons dan zie ik als ik naar boven kijk naar hun kantpannen, de takken langs de zijgevel en kantpannen tot zeker 3 meter langs de zijkant!

Dit zijn geen mussen of koolmezen.

Ik heb al begrepen dat onze gemeente er niks aan doet, dus het wordt tijd dat ik mijn luchtbuks eens uit het stof haal. :biggrin:

Google maar eens op overlast van Roeken/kraaien. ;)
 
Ik heb hier een nep roofvogel aan een stok met een touw en even met een zaklantaarn schijnen en dan zijn ze een tijd weg.
 
Hier in een straat verderop zitten hele grote groepen in hoge bomen. Gemeente kan er niets aan doen zeggen, omdat ze beschermd zijn. Ze maken flink kabaal van 's morgens vroeg tot aan schemer toe. Het zijn net van die Hells Angels. Als de hele groep aan komt vliegen, dan gaan ze eerst rondjes vliegen en veel kabaal maken. Club Saturoekoe. :)
 
Ik denk dat wij hier even geluk hebben...

Sinds kort nieuwe achterburen, die een half jaar voor geluidsoverlast gezorgd hebben, maar nu ze klaar zijn beginnen te klagen bij hun nieuwe buren, stank en geluid daar kunnen ze niet tegen. :stupid:

Maar meneer en mevrouw hebben ook overlast van de kauwen, en hebben dus een schrikapparaat gekocht wat een duidelijk hoorbare pieptoon geeft.
Het is wel in de broedtijd, dus ik hoop niet dat er 1 of andere vogeltjesteller bij ons in de buurt woont.

Maar de kauwen zijn hierdoor wel verhuist naar enkele honderden meters verder.
Het wordt voor mij wel iets moeilijker richten met mijn buks, want nu vliegen er maar een paar meer.
 
Buks inleveren en jacht geweer kopen. Schiet je meer kogels met 1 schot. :gun:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan