Pace DVR501-G4 probleem

S

Satelitefreek

Wie o wie kan mij effe helpen.
ik heb een pace DVR-501 G4 maar die wil geen duitse kanalen weergeven...ik heb genoeg signaal en een aantal andere FTA kanalen waar ondere tv5 en andalucia tv geven wel beeld ...
Anal + doet het ook normaal en alle nederlandse zenders ook en zelfs de BVN doet het ...maar de duitse FTA kanalen waaronder een hele hoop zoals wdr en sat1 geven geen beeld ...of soms alleen geluid.
wie weet hoe dit kan ?
ik heb het zelfde probleem met een DSR 610 van pace.
ik hoop dat iemand hier iets op weet.
MVG

daar is helaas geen oplossing voor.

gr blokker

Beste blokker1 kan je wat meer vertellen als alleen maar er is geen oplossing voor ?
de kanalen hebben het gedaan voor een maand of 2 geleden ...dit kan toch niet in eens afgelopen zijn zonder reden ?
MVG

dat zal dan op de 610 geweest zijn maar de g4 heeft dat naar mijn weten nooit gekunt.

tenminste de meeste duitse fta zenders niet.

of het er nu nog minder zijn geworden weet ik zo niet, maar als dat zo is zal er in de uitzentnorm wel veranderd zijn.

gr blokker

Ik heb vandaag met de firma uit eindhoven gebeld die die pace
heeft geimporteerd.
en die zeggen dat er 20 FTSA zenders ontvangen kunnen worden
wel vreemd dit dan.
en ze zeiden dat het aan de frequentie kan liggen.
ik ga alles wel weer op nieuw programeren en dan zie ik het wel.

De pace is een digitale receiver van de generatie nul.
Dat ding is hier op de markt gepleurd omdat filmnet destijds per se digitaal moest gaan.
Aangezien ze daar in zuid afrika al ervaringen hadden opgedaan met de pees, hebben ze die dingen ook hier neergezet.
De hardware (chipset) die in de pees zit, kan alleen de simpelste DVB-norm uitzendingen aan.
De duitse kanalen (let maar eens op, zitten er heel veel op 1 transponder) besparen bandbreedte door uit te zenden in de zogenaamde B-frames.
Dat kan de chipset van dat ding gewoonweg niet aan.
Daarom is er ook nooit een software oplossing gekomen die probeerde de duitse kanalen te laten zien.
Met duitse kanalen bedoel ik hier ARD en ZDF, en de daaraan gerelateerde kanalen.
Misschien (lang niet meer geprobeerd) kun je RTL'ige kanalen wel pakken.
De zenders sat1, pro7 en kabel1 lukt ook weer niet.
M.a.w. wil je duits kijken, en hang je aan pees, dan heb je minimaal een G6 nodig.
Die zijn heel simpel te herkennen; die hebben wel een scartaansluiting.

De G4 is inderdaad die bak die te vroeg op aandringen van C+ op de markt is gezet. In Nederland had een importeur uit Urk namelijk de Panasonic uit Zuid Afrika gehaald welke een niet goedgekeurde verkoophit dreigde te worden. C+ moest toen antwoorden en heeft Pace onder druk gezet de Zuid Afrikaanse Pace, waarvan men wist dat hij hardwarematig nog niet perfect was, versneld op de markt te zetten. Deze G4 kan inderdaad de B Frames van vele FTA kanalen niet aan.

Later is door Pace de verbeterde hardwareversie op de markt gebracht. Dit is de G6 versie. Deze kan wel de Bframes aan en waarschijnlijk heeft Bombeeck gedoeld dat je op deze ontvanger wel de meeste, ook nog niet allemaal, FTA zenders kan ontvangen.

In korte bewoordingen is dus Pace ongetwijfeld de duurste DVB ontvanger geweest welke in Nederland op de markt is gezet met de minste mogelijkheden.... Alhoewel je kan hem altijd gebruiken als trendy asbak :)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan