payserver gezocht

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.528
Waarderingsscore
649
Punten
113
Leeftijd
74
Locatie
Een stoplicht op rood.
Ik heb op dit moment een abootje bij eweka en heb 8 lijnen tot mijn beschikking

Echter het downloaden per lijn is geknepen tot 6Mb.s (eweka gaat uit van max 50Mb)

Met mijn 40 Mb verbinding van ziggo heb ik dan 6-7 lijnen nodig.

Nu mag je bij Eweka sharen en dat doe ik ook met 2 van mijn kids ieder verdeeld in 3 3 en 2 lijnen.

DIt schiet nu niet op. (Nu hebben ze wel een zomeraanbieding met dubbele snelheid, daarvoor moet je per juni >90 dagen kopen en dan krijg je 90 dagen dubbele snelheid of 10 dagen extra)

Dus op zoek naar alternatieven maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik zoek dus een rete snelle payserver , betaalbaar en met share mogelijkheden.

Wie heeft ervaring hiermee en wil deze ervaringen oplepelen)
 
Je zou eens bij hitnews kunnen kijken.
Die zijn nog goedkoper.
En hebben voor 50mbit 20 connecties.

Grtz.
 
Hallo Matrix,
ik ben ook lid van Eweka, maar ook van Astraweb, daar moet ik dan 15 $ permaand voor betalen. Daar heb ik 20 lijnen en volgens mij is de snelheied onbeperkt.
Ze zeggen dat ze nu ook servers in Europa hebben.

Probeer die eens.
 
Tja dat schiet ook niet op 20 connecties van ieder 2.5 mbit bij hitnews

Ze specificeren de 50Mb over 20 lijnen. en over sharen vind ik niks

Astraweb valt ook af:

Account sharing is not allowed on our Unlimited use accounts. We limit access to 1 IP address per account at any one time.
 
Tja, dan zou ik nog wat doorzoeken.

Grtz.
 
De betere is giganews mar daar mag je geen lijnen op de 2 ip's gebruiken

zelf gebruik ik newsXS ben er tevreden over
 
Ik ben uitgekomen op I Telligent 40 lijnen 10 euro/maand ongelimiteerd,
sharen toegestaan verbinding van 120 Mb , ga deze een maandje proberen (prepaid)

Thanks to Kilroy en anderen
 
Een payserver is toch nodig vanwege de retentie en dergelijke als bijvoorbeeld Ziggo deze een mindere heeft, wat dus ook het geval is...

Maar de snelheid wordt toch niet bepaald door de payserver maar toch door de internetverbinding die je hebt bij de provider?

Als je een abbo hebt van 40mb down, wordt het dan met een payserver wel hoger, in dit geval dus 120?

Zit ik nu abuis, of wat is het.
 
Nee 40 Mb bij je internet provider wordt niet hoger ..Maar Ik heb een 40Mb abootje

Mijn zoon heeft een 60 MB abootje en mijn dochter heeft een 20 Mb

Samen dus 120 MB, als we (toevallig) allen aan het downloaden slaan dan wordt de download niet beinvloedt mits je payserver deze snelheid je biedt.

de payservers daaren tegen zetten lijnen open en die begrenzen ze naar een maximale snelheid per lijn net wat hun uitkomt.

BV Eweka biedt max 50 Mb download aan met 8 lijnen is ca 6 Mb per lijn

En die 50MB/s lukt dan ook , als je maar 3 lijnen open zet dan haal je amper 20 MB/s download.


Dus het is aan de payserver kant maar net wat is hun lijnsnelheid en hoeveel lijnen bieden ze aan.
 
the matrix;215643 zei:
Ik ben uitgekomen op I Telligent 40 lijnen 10 euro/maand ongelimiteerd,
sharen toegestaan verbinding van 120 Mb , ga deze een maandje proberen (prepaid)

Thanks to Kilroy en anderen




Oehhh leuke tip deze, scheelt toch weer de helft met mijn huidige en 20 lijnen incl account sharing. ( tja ik heb maar max 8mbit ADSL lijntje )

BTW dit topic deed me ff schrikken zou iemand van de titel pay-NEWS-server kunnen maken of usenet, ik dacht dat je geheel wat anders zocht ;)))
 
Ik heb lightningusenet, kost sinds kort 3 euro per maand (was 2,50) en korting als je langere periodes neemt.
Je krijgt 8 lijntjes. Of je mag sharen weet ik niet, maximale snelheid 50 mbit. Retentie net iets van een jaar. Dus wel heel goedkoop. Voor 6,50 heb je 100mbit snelheid.

Is misschien leuk voor de mensen die genoeg hebben aan een jaar retentie en zeer goedkope verbinding.
Die staat niet de het usenet vergelijker van bovengenoemde link.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan