PC & Waterkoeling

S

SPJ

Ik ben aan 't overwegen om mijn pc met waterkoeling te gaan uitrusten. Dit omdat ik al verschillende pogingen heb ondernomen om mijn pc wat stiller te krijgen na klachten van de directie.

Nu heb ik er hier en daar al 't nodige over gelezen maar ben toch benieuwd of er hier iemand is die er ervaring mee heeft.

m.vr.grt. SPJ.......

Bedankt voor deze leuke tip

op zich is dit heel kunstig gemaakt.

maar als ik dit bij mij in de huiskamer wil zetten weet ik zeker dat m'n ontslag krijg.

het kon zijn dat iemand ervaring heeft met zo'n kant en klaar setje ??

m.vr.grt. SPJ..................

Dat hoeft niet perse met watercooling hoor! Mijn pc is nu zo sil, je kunt er zelfs goed bij slapen!!

Configuratie:

- Seagate 7200 rpm 80gb harddisk (seagate komt nog steeds als stilste uit de bus). Hierop heb ik een groot passief koellichaam op geplaatst uit een oude versterker.

- AMD 2400XP processor met Zalman 6000 volledig koper waaiervormige koellichaam, met bijgeleverde grote ventilator + potmeter, zodat je hem nog stiller kunt maken. Hier heb ik een extra weerstand op gesoldeerd, zodat je hem helemaal niet meer hoort. (werkt nu +/- op 3 à 4 volt!!)

- 512mb geheugen 400mhz, later heb ik hier een koper koellichaam op gezet.

- Asus AGP grafische kaart (zonder ventilator)

- Standaard miditower met voeding. In de kabel van de voedingsventilator heb ik een zalman fanmate gebouwd, zodat de snelheid te regelen is.

Temperaturen:

harddisk ca. 40 graden, processor ca. 51 graden, harddisk ca. 37 graden. Voeding blaast lekker warme lucht, dit werkt al meer dan een jaar perfect!!

Tja, erg stil dus!! suc6!!!

Matrix

Laatst bewerkt:
Ik heb al 1,5 jaar een "FutureClient" PC in de woonkamer staan

zonder ventilatoren 100% stil.

Hoef ik ook geen waterschade-verzekering voor af te sluiten.

Tja zo'n Future ding is voor mij te klein, ik heb er gewoon veel te veel hd's en andere zooi in zitten, maar inmiddels wel weer wat verder . Ik denk dat ik een A-open kast ga aanschaffen omdat ik toch wel van veel verschillende kanten een hoop goede berichten hoor.

En zo'n Zalman waaier lijkt me ook wel wat.

Ik hoop hiermee de herrie een heel stuk te reduseren en als dat nog niet genoeg mocht zijn kan ik de kast ook nog met wat isolatie gaan beplakken.

Ik hou jullie op de hoogte........

m.vr.grt. SPJ................

Kijk eens bij "koolance" die maken losse onderdelen, en complete behuizingen, die de boel koud houden.

ik heb hier een kast staan met een aqurius II, het is iet stiller dan met de "gewoone" lucht blazer op de amd xp. echter niet wereld schokend. vergeet niet dat er met waterkoeling nog steeds een wind vin inzit(bij mij toerental geregeld) die lawaai maakt, net zoals in de voeding (heb ik ook een "silent" model voor), de grasiche kaart (zallman heat pipe) en niet te vergeten de harddisk.

kortom, met een groote stille vin op je processor, waar van je het toerental terug kan regelen, wat al een hele hoop scheelt, ben je net zo still. je kan ook nog wat isolatie matten er in plakken, dit scheelt ook al iets.

inmiddels heb ik de A-open 500 gehaald, en dat scheelt inderdaad behoorlijk. helaas nog niet genoeg dus dit weekend komt de zalman 7000 erop..

ben benieuwd wat dat weer scheelt................ word vervolgd !!

m.vr.grt. SPJ............

De meeste fans die veel lawaai maken zitten echter op de videokaart

ik heb er nu deze opsteken : ZM80A-HP van zalman... werkt perfect ook met de iets zwaardere videokaarten...

Verder seagate Barracuda schijfjes, die zijn lekker rustig

Op Mn P4 steekt een CNPS7000-Cu ook van zalman

voor de airflow gebruik ik 3 fans van papst, die kosten een hoop centen, maar ze zijn muisstil

Een hoop geld allemaal om je pc stil te krijgen, maar ben er zeer tevreden mee.

Owja ik heb een P4 1.8 steken en met die 7000-cu waarvan de fan op het traagst gedraaid is heb ik tussen de 29 & 32°

Heb nu de zalman erop zitten en de huwelijkse voorwaarden zijn weer in ere hersteld :biggrin: en er word niet meer met ontslag gedreigd.

met nog wat kleine aanpassingen is het datgenen wat ik graag wilde.

m.vr.grt. SPJ........

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan