PC installeren.

janblues

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
15 okt 2006
Berichten
2.648
Waarderingsscore
308
Punten
83
Leeftijd
72
Locatie
Baflo
Ik heb hier een pc staan om wat mee te rommelen.

Nu gaat het 100 van de 100 keer fout als ik een pc wil installeren met windows.

Na wat op google te zoeken hoe je het beste te werk kan gaan is mij weer gelukt dat het niet werkt.Pfffffffffff.

Eerst dacht ik aan een virus maar dat kan eigenlijk niet.

De pc is niet op een netwerkt aangesloten geweest tijdens de installatie.

Hd een paar keer geformatteerd.

Originele windows versie.

De pc start op en dan krijg ik het bericht Programma reageert niet. :[

Hoe kom ik erachter wat er steeds fout gaat.

 
Wow, 100 van de 100 keer fout is veel. Dan moet er wel echt iets mis zijn en volgens mij dan niet met jouw werkmethode maar wellicht een hardware probleem.

1.) Allereerst is het interessant om te weten welk systeem het is, dus welke processor en hoeveel gig geheugen.

2.) Het is een originele windows versie zeg je. Maar welke? Gaat het om XP, Vista of Windows 7 en welke versie daarvan (home, pro, etc.?).

Je schrijft dat de pc opstart en je dan de melding krijgt "programma reageert niet".

3.) Is dat voor-, tijdens-, of na de installatie?

4.) En op welk punt bij het opstarten? Helemaal in het begin, halverwege of als hij al bijna klaar is met starten?

5.) Staat er ook bij welk programma er niet reageert (misschien in het balkje ofzo?) of staat er een foutnummer bij vermeld?

6.) Welk merk harddisk zit er in en is dat IDE of SATA?

Dat zijn toch allemaal zaken om te controleren. Mijn persoonlijke vermoeden is dat de harddisk niet meer helemaal lekker is en daarom op een bepaald punt een probleem oplevert met het lezen van data waardoor je die foutmelding krijgt.

Maar om dat beter te kunnen bepalen is de hierboven genoemde informatie nodig.

 
Of dat het Master Boot Record (MBR) niet goed is t.g.v. het installeren van een ander Operating System. B.v. Linux. Dat is me ook wel eens overkomen.

 
Er staat mij iets van bij,dat mijn zoon een nieuwe code bij microsoft website moest aanvragen,bij volgende keer installeren van windows.

Gaat er ergens een lampje branden bij onze deskundigen?

Anders vraag ik het vanavond even duidelijker.Gr.George

---------- Post added 20-09-2012 at 18:29 ----------

De kode,waarover ik spreek,is de aktivatie kode,maar dat zal hier het probleem zijn.

Moeilijk advies te geven,zegt deskundige,maar waarschijnlijk bij installeren iets fout gegaan.

Beste is weer overnieuw installeren,wordt mij vertelt...sukses,gr.George

---------- Post added 20-09-2012 at 18:31 ----------

verbetering:"Dit zal het probleem hier niet zijn"...

 
windhoos cd er in

pc resetten via bios van cd rom starten

partitie eventueel van de hd halen en nieuw maken

windows verder instaleren.

Fout ala programma reageert niet tijdens instalatie is meestal hardware probleem mits de cd/dvd niet beschadigd is danwel een copy.

activatie kan binnen 30 dagen dus ding moet lopen zonder activatie.

 
Activatie heeft er inderdaad niet mee te maken.

MBR zou kunnen, tenzij de partitie ook weggehaald is, want dan wordt een nieuwe MBR geschreven.

Ik ben dus benieuwd naar de antwoorden die Jan heeft op de vragen. Misschien inderdaad eens een andere CD proberen.

 
1.) Allereerst is het interessant om te weten welk systeem het is, dus welke processor en hoeveel gig geheugen.

Het is een pc van het merk HP

Processor AMD Athloh 64x2 Dual core

Intern geheugen weet ik niet.

Windows XP sp 2 opgewaardeerd naar sp 3

Na de installatie kreeg ik deze melding een aantal keren.

Er zitten sata harde schijven in wel, gebruikt maar redelijk nieuw, waarvan 1 nog niet gebruikt was.

Ik ga de installatie weer opnieuw doen op de nog niet gebruikte hd.

 
Windows XP sp 2 opgewaardeerd naar sp 3
Dus de installatie naar XP met sp2 gaat goed, maar het gaat pas mis na de sp3 upgrade?

Waar precies na de installatie komt die melding? Bij het logo, als het bureaublad aan het laden is of ergens anders.

Zit er ook niets aangesloten op de pc, dus alle USB apparatuur uitgetrokken?

Chipset drivers van het moederbord meteen na installatie geinstalleerd (dus voordat er met upgrades begonnen wordt)?

 
is mischien de instalatie cd opgewardeerd?

 
members.home.nl/wout.grotenhuis/WinXP.html

Deze handleiding heb ik gebruikt.

En alles ging net zoals hier wordt beschreven.

Ik dacht er goed aan te doen om deze handleiding te gebruiken.

Dit heb ik in de vakantie gedaan dus alweer even geleden.

Als ik de pc nu opstart krijg ik het bericht niet meer.

Toen wel en heb windows afgesloten en weer opgestart en weer kwam dit bericht.

Wat betekent dit bericht eigenlijk.

En hoe kom ik er achter als een hardeschijf steken laat vallen.

 
De procedure lijkt me prima in orde, zo doe ik het zelf ook. Eerst installatie, daarna SP3 er op en als dat gedaan is de pc herstarten en eerst alle updates van windows update doen.

Je zou eens kunnen proberen met ctrl-alt-delete in te drukken als je die melding krijgt om te zien welk programma niet reageert.

Maar ik kan me voorstellen dat de harddisk zich ergens verslikt of dat er iets met het geheugen niet in orde i.

Harde schijf controleren kan via de recovery console.

http://vissesh.home.xs4all.nl/multiboot/xphome/xpherstel.html

Ik zou daar chkdsk /p /r doen en verder hoef je niet te gaan, fixboot etc. moet niet.

 
Schiet me iets te binnen.

Heb het 1x in het verleden gehad.

Heb je toevallig ook de melding "Stop: 0x0000007E"" ?

Amd in combi hp en sp3 is vaker een probleem mee...

hp heeft hier voor een fix genaamd sp37394 deze is 1.85 mb groot.

Zover ik weet komt dit probleem alleen voor na instalatie van xpsp2 en daarna update naar sp3.

Gelijk een instalatie van xpsp3 zou goed moeten gaan.

Overigens verhelpt WSUSoffline dit probleem ook niet vanaf sp2.

 
Ik ga de schijven formatteren en dan alles installeren op de niet eerder gebruikte hd.

Als dat klaar is en er zijn dan nog problemen meld ik me weer.

Bedankt voor alle info.

sat-ed nee die melding heb ik niet gehad.

 
Ik heb hem nu op de andere schijf geïnstalleerd.

Het lijkt er op dat het beter is.

Welke virus beveiliging kan ik het beste downloaden.

 
Ik zou voor Avast of Avira gaan als je gratis wilt, dat zijn toch mee van de besten op het ogenblik. Avast heeft het voordeel dat het beter is dan Avira.

Nadeel is dat hij iets vertragend werkt. Maar als je de webscan, nttpscan en email scan uit zet (dan scant hij toch nog gewoon hoor), dan is ie al een stuk sneller.

 
Het is een pc om wat mee te rommelen dus iid is gratie een goede optie.

Het zal ook wel moeten hoor.

Want ik ben alweer dagen aan het hout kloven om de winter door te komen:).

 
Hiet lag van een van de jongens een W7.

Die staat er nu op.

Draait als een zonnetje.

 
Maar XP werkte eerder ook al er op zag ik in post #14.

Dus was het toch die harddisk dan die het probleem gaf? Of staat die windows 7 nu op de harddisk die eerst de problemen maakte?

 
Ja BT dat is ook zo maar ik heb het gevoel dat alles nu veel vlotter gaat.

Ook het installeren nam veel minder tijd.

 
Ja dat is omdat het OS nog leeg is. Het is inderdaad wel zo dat windows 7 een stuk sneller installeert.

De installatietijden (kaal zonder updates) liggen afhankelijk van de snelheid van de pc of laptop, ongeveer als volgt:

XP -> ongeveer 45 minuten tot 1 uur.

Vista -> Varieert heel sterk van 1,5 uur tot 4 uur.

Windows 7 -> Ongeveer 20 tot 30 minuten.

Dus hoe dan ook installeert windows 7 sneller, vermits hij op je systeem draait. Daarna lijkt hij ook best snel te gaan. Maar dat gaat vanzelf wel langzamer naarmate er meer op komt te staan.

Net zoals bij de andere windows versies.:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan