Pellets

Pallets kachels / houtkachels alles branders moeten verboden worden. Teveel fijnstof in de lucht. En luchtwegallergie aandoeningen op de loer.
En je hele huis stinkt naar bbq achtige zaken zonder vlees , daarbij laat je het wel uit je hoofd om je was buiten te drogen.
Sorry voor deze uitspatting, mssr bij ons op het plein met 20 woningen hebben een vijftal zo'n kachel , ik woon in het oosterlijk deel hiervan en.Met vooral westenwind begint de smog rond 17uur inmens toe te nemen waardoor de ramen potdicht moeten. Als die stank mijn woning binnen dringt gelijk hoofdpijn en adem probleem.
 
Pallets kachels / houtkachels alles branders moeten verboden worden
heb je aan een kant een punt
het is niet dat wij hier op de ruimte veel last hebben maar af en toe dan denk ik ook....
maar goed
spul bij wet verbieden dan gaan die hazen in denhaag alles verbieden dus ook de bbq incl vlees misschien gaan ze dan wel de tuin haard verbieden.
volgende punt wat je dan krijgt naar mijn id:
hoe ga je dan verwarmen?
alles laten regelen door de overheid zoals nu het geval is? dan weten we wat er gaat gebeuren.
en helaas die zonnepanelen leveren niets in de nacht of als het donker is dus dan ben je als nog afhankelijk van een energie leverancier.

snap dat je problemen hebt/ kunt krijgen met rook
maar ik snap ook dat mensen andere dingen gaan proberen om überhaupt warmte te kunnen krijgen met deze prijzen.
 
In dicht bebouwde gebieden is het idd een probleem denk ik.
Als goed gedroogd hout gebruikt en goed weer valt het wel mee.
Maar als ik hier om mij heen kijk als er gestookt is het vaak met met te vers hout. Daar komt zelfs zwarte rook uit de pijp.
Ik gebruik goed gedroogd hout en heb ook vlink geïnvesteerd in een goed geïsoleerd rook kanaal. De hout kachel zie je amper roken.
Het zelfde geld voor de pellet kachel.
Als die goed afgesteld is zie je die ook amper of helemaal niet roken. Ruiken natuurlijk wel.
Er zijn denk ik maar weinig mensen die de parameters aanpassen als ze andere pellets gaan stoken en dan krijg je een slechte verbranding.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan