Pensioenstelsel op de schop

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Lid sinds
28 okt 2007
Berichten
7.476
Waarderingsscore
616
Punten
113
Leeftijd
73
Locatie
Een stoplicht op rood.
Nou zullen we het gaan krijgen.
Nieuwe pensioen stelsel geldt voor allen dus ook voor diegene die al van hun pensioen (nog) genieten.

Een van de veranderingen is dat bij overlijden de partner 70% krijgt van de overledenen.
Nu heb ik 7 jaar geleden de afspraak gemaakt dat bij overlijden mijn vrouw of ik 100% doorbetaald wordt.
Dat ging toen wel gepaard dat je pensioenuitkering een stukje lager werd.

Nu ben ik benieuwd als dat nieuwe stelsel slechts 70% uitkeert hoe onze voorzieningen er dan uitzien. En of dan het gejatte gedeelte terug betaald wordt.

Tevens dansen we dan ook op het te nemen risico met beleggen. In de plus extra pensioen , in de min direct gekort.

Ik verwacht een bijzondere aderlating.
 
Sjees... het wordt hoe langer hoe gekker. :(
 
Dit is toch wel zorgelijk. Het pensioenstelsel, bijna het neerlands heiligdom, wordt nu toch een beetje afgeroomd.
 
Pensioenfondsen goochelen al jaar en dag om niet te indexeren, dat raakt ook iedereen die nog in het arbeidsproces zitten , alleen de meesten "zien" dat niet. Dat geldt ook voor de aantal keren gekorte pensioenen.

Nu wordt het gebracht als zijnde 90% gunstig voor iedereen totdat de aandeelmarkt instort , dan ben je mooi resté a le singe
 
Laatst bewerkt:
"gij zult niet stelen"
de roverheid dult geen concurrentie
En of dan het gejatte gedeelte terug betaald wordt.
wat denkt u zelf?

ze zijn helemaal gek geworden.
las net een stukkie in de krant dat het straks verplicht is als ondernemer je klein wagen park op stekkers te laten lopen.
nu heb ik een klein grijs kenteken maare
1 nieuwe is mij te duur
2 heb nog geen grijs kenteken met electro gezien die meer dan 2 ton mag trekken... hoe moet ik mijn spullen dan meer?
Frans Timmer mans (die dit verzonnen heeft) bellen om de kruiwagen te duwen?
ze zijn de totale realiteits zin kwijt.
 
Sad-ed jij kan nog staken of iets anders verzinnen.
Wij ouderen moeten het zonder enige weersrand slikken.

Aan beloofde heeft niemand nog herinnering aan.
 
staken heeft alleen nut als je een grote groep mee krijgt maar aangezien de vakbonden ook niet meer nadenken lijkt me dat verre van haalbaar.
Wij ouderen moeten het zonder enige weersrand slikken.
het gaat om de groep grote de "ouderen"zijn in de minderheid dus die roken ze wel uit.
zelfde met gaswinning
groningers met die problemen zijn ook maar een kleinere groep hebben ze geen boodschap aan
die zijn eerder moe of hebben geld op en dan stopt het vanzelf.
 
2 heb nog geen grijs kenteken met electro gezien die meer dan 2 ton mag trekken... hoe moet ik mijn spullen dan meer?
Ik heb al een electro "vrachtwaggel" gezien, die trekken heel wat meer dan 2 ton. Ook grote Peugeot bussen bijvoorbeeld. Mogen die ook geen 2 ton trekken? Voor een aannemer zal dat wel wat lastiger gaan worden lijkt me, een aanhanger zal het energieverbruik op elektra vermoedelijk wel stevig beinvloeden, of niet?

Ze buiten ons allemaal uit, en de jongeren gaan niet mee want het zijn toch maar de ouderen, daar hebben zij geen last van en het milieu moet beter. Maar een melkkoe heeft ook een bodem en ze vergeten dat zij daarna aan de beurt zijn, minstens net zo hard. En dan is het janken.

Kleine groepen wordt alleen naar geluisterd als het om een vorm van discriminatie of "racisme" (zoals bij Zwarte Piet) gaat. Dan gaat de minderheid voor, voor de rest is een minderheid niet interessant.
 
MaxuseDeliver is tot nu toe de enigste die ik kan vinden in de klasse die ik rij met trekgewicht van 1500kg
de rest is allemaal 1000 of lager tot niets.
maar goed die krengen kosten 30.000 ex btw ex bpm is absoluut niet interessant hier.
de hele grote zijn niet handig in mijn geval ,lees past oa. niet onderdak
wij hebben besloten dat mocht het zover komen dat mijn grijs er uit moet dat ik de dikste pooierbak ga zoeken en rijden die ik kan vinden!
 
Hoeraaaaaaaaaaaah mijn pensioenfonds PME VERHOOGT per 1 juli mijn pensioen met liefst 1.29%
De Big Mac komt weer in zicht.
 
Haaaa! Kijk dat is nog eens goed nieuws. Dat is toch een dikke verhoging. Waar spreken we netto over? € 4,50? Dan redt je die Big Mac misschien net. :biggrin:
 
...daar staat tegenover dat de pensioengerechtigde leeftijd naar de 85 gaat.. :ROFLMAO:
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan