Philips DSR 2210 GEEN SbS6

C

clouseau

Een kennis van me heeft een Philips dsr 2210 gekocht, helaas wist deze kennis niet dat philips niet de beste ontvangers zijn.
De Ferq loopt tot 12.515 echter zit SBS en veronica op 12.574 dus kan hij deze zenders niet berijken. Wie kan mij zeggen wat ik moet doen om de instelling van de LNB te verhogen naar 12.575 bijvoorbeeld !!!
Of moet mijn kennis de philps terug brengen ??? immers is philps beter in het maken van koffie zetters Hihihi

het moet geen probleem zijn SBS6 met deze ontvanger te ontvangen.
als de freq niet hoger gaat, dan is er waarschijnlijk iets defect.

een foute instelling lijkt mij niet.

Ja, dit is een flut verhaal.
De DSR 2210 gaat in frequentie afstemming van 950-2150 MHz, net als alle andere philips ontvangers.
Dat betekent met een LNB van 10600 tot 12750 MHz.
Tevens is het een door c+ goedgekeurde seca ontvanger.
Als het een nieuwe ontvanger is, is het onwaarschijnlijk dat er iets defekt is.
Je moet eerder denken aan een slechte coax kabel die naar boven afknijpt.
En zeker geen coax gebruiken die voor UHF bedoeld is.
Grtz.

Dat lijkt erg op het verhaal van de strong 8000 vroeger. Die kon zelf ook geen sbs6 vinden met een scan. Zette je die er middels de computer in doordat je er een frequentielijst op plaatste, was het geen probleem en kon hij die zender ook ontvangen.

Ik ben blij dat ik nooit aan zo'n goedgekeurde seca rommel begonnen ben.

En toch werken deze bakies voor 100 % heb hier zowel een strong 8000 (8100) als een philips 7072/03a (6072 firm)en deze decoders kun je net zoveel mee ontvangem als de meeste decoders en ziij over het algemeen niet kapot te krijgen.

Aan jou heb ik wat, de anderen snappen het denk ik niet ??
Nee geen SBS6 en geen veronica of talpa.
Nieuwt uit de doos alle zenders doen het behalve deze 4.
Dan licht het zeker niet in de coax of een krul er in, wat een verhaal zeg.
Moet er eigelijk om lachen..

Dreambox of relook is beter dan Philips

Heb jij wel een settopbox op je kaart genomen anders werken de commerciele zenders niet en heb je alleen ned 123.

Hoe weet je dan dat de coax wel goed is?
Elke coax heeft een demping die groter wordt naarmate de frequentie hoger wordt. Dat staat in de specs van het type en kan iedereen lezen in tabellen.
En bij slechte coax wordt dat steeds sterker. Dat zijn gewoon feiten.
Feit is ook dat je probleemloos die zenders op dat ding moet kunnen ontvangen als verder alles inorde is.
Suc6 ermee.

Dat is wel erg toevallig dat het net zenders zijn die op dezelfde transponder zitten dat zal net5 ook wel niet te ontvangen zijn en TMF enz 12575 H 22000 dus het moet haast de schotel zijn.

GR

Of de lnb, het kan toch een paar oorzaakjes hebben.
Maar als je er geen abo op zou hebben zou je in elk geval wel signaal erop moeten krijgen en een melding dat ie encrypted is ofzo.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan