Philips DSR 8121 reageert niet op de afstandsbediening

T

Tvfreak

Hallo medegebruikers,

Toen ik gisteravond, zondag 13 mei j.l., thuiskwam wilde ik de HD-ontvanger aanzetten, echter de ontvanger startte niet op.

De ontvanger uitgeschakeld met de hoofdschakelaar achter op de ontvanger.

Na 1 min. weer ingeschakeld, start op, maar nadat er beeld, sbs 6 hd, is, reageert hij niet op de afstandsbediening.

Volgende handelingen uitgevoerd:

1. De ontvanger uitgeschakeld met de hoofdschakelaar.

2. Na 10 min. een update van de ontvanger uitgevoerd door de ontvanger met de hoofdschakelaar in te schakelen, terwijl ik het pijltje naar links voor op de ontvanger ingedrukt houd.

3. Na de update opgestart en via menu Via "Instellingen Satellietontvanger" de ontvanger naar eventuele nieuwe software laten zoeken.

4. Daarna een "Eerste Installatie" compleet met zoeken naar zenders uitgevoerd.

Nu functioneert de ontvanger weer naar 'behoren ', zolang als het duurt.

Vragen:

Is het raadzaam om boven beschreven handelingen 1x per week of 1x per 2 weken uit te voeren om problemen te voorkomen?

Ik heb nu een 64 cm grote Triaxschotel. Zou het goed zijn deze te laten vervangen door een grotere, bijv. 84 cm.?

Omdat er zoveel problemen zijn met de Philips DSR 8121, ook bij andere gebruikers, wat tot zeer veel ergernis leidt, zouden we er bij Canal Digitaal op aan kunnen dringen naar een permanente oplossing te zoeken, bijvoorbeeld in de vorm van een andere ontvanger met dezelfde mogelijkheden, maar zonder de bekende problemen?

Wat is jullie mening hierover?

We willen toch allemaal probleemloos tv kijken. En naar ik aanneem wil Canal Digitaal toch ook tevreden klanten!!

Met vriendelijke groeten,

Tvfreak

 
Hallo,

Ik heb al een tijd soortgelijke problemen en vroeg me af of je ooit verder bent gekomen met dit probleem. Niet via deze site, want daar kon ik geen antwoord vinden, maar misschien op een andere manier?

Bij voorbaat dank, groeten, Kees Vonk

 
Beste Kees, welkom op Satellite Fun.

Op deze site is er inderdaad nog geen definitieve oplossing voor te vinden op dit moment.

Maar als je met soortgelijke problemen kampt, heb je wel al eens de procedure geprobeerd die TVFreak hierboven beschreef? Of helpt dat maar kort bij jou?

Al eens met de klantenservice van Philips gebeld hierover? Want ik krijg een voorzichtig vermoeden dat voor een definitieve oplossing van dit probleem een nieuwe firmware nodig is.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan