Philips en hoe de regionale zenders.....

P

pokhout

Een kennis van me heeft ooit zijn philips laten patchen (ca 2 jaar geleden)
Heeft daarna geen updates meer gedaan en nu wil hij de regionale zenders ontvangen.

Hij heeft inmiddels de juiste LNB gemonteerd maar hoe nu verder.

Hij woont op afstand en moet hem middels email helpen

Heeft altijd alleen Astra 1 ontvangen

Wie heeft er voor mij een stap voor stap receptje hoe hoj die regionale zenders kan ontvangen

Dus instellingen van de LNB en het laten zoeken van nieuwe kanalen etc. en dan knopje voor knopje uitgelegd.
 
Maar knopje voor knopje is een beetje kleuterschool.
In het algemeen gezegd wel, dan hebben er meer iets aan.

Het makkelijkst is het om een transponder in de lijst toe te voegen met de ab en het service menu (dat kan bv het + menu zijn).
Dan voeg je aan de laatste transponder er eentje toe.
De gegevens zul je kunnen vinden op de websites van de omroepen.
(11915 H 27500 3/4 dus).
Vervolgens ga je via hetzelfde menu in de kanalenlijst van het regionale kanaal de transponder veranderen in de nieuwe.
En dan moet je nog van dit kanaal de SID en PID (VPID/APID) veranderen.
Die moet je ook op de website kunnen vinden.
Of op kingofsat, maar die is de laatste tijd niet altijd bereikbaar.
En je moet van dit kanaal de diseqc op B zetten, als de rest op A staat dus.
Je kunt ook met bv flashcvt de kanalenlijst gaan bewerken, maar ??n flut zendertje is zo gedaan met de ab.

Grtz.
 
Nu was kingofsat er weer!
De SID en PID voor bv Omroep Brabant (Freggel1!) zijn 20820 521/98.
De rest wil ik ook best plaatsen indien kingofsat er niet is, en er niemand tegen is.

Grtz.
 
Ben bang dat als ik doormail naar die kennis dat hij daarna zijn ontvanger in het kanaal gooit.
Daar komt hij niet uit.

Hij kan amper zijn AB goed vasthouden en met de juiste kant op de receiver mikken.
 
Hij drinkt toch niet te veel, hihi?

Grtz.
 
effe snel stap voor stap voor de philips
zet hem op bvn
schakel philips op standby en schakel weer in.
gaat de update lopen mzzl en anders de volgende stappen doen.
menu
7
1
b zet waar astra1 staat overige
zet schotel 1 op 2
vul freq in 11914
zet verticaal op horizontaal
druk dan a vorige scherm
druk nogmaals a
dan zit je in het hoofdmenu weer
druk dan nr 5
nummer 4 kanalen vewijderen
verwijder de laatste 200
als je dit gedaan hebt druk dan a
dek nu je lnb van astra1 (rechterkant als je naar het blad toestaat) af met aluminiumfolie
druk nu nr 3 (menu nummer 5 nog steeds)
zet schotel 1 dan op schotel 2
trek als hij meer als 100 zenders heeft gevonden de antennekabel los (gaat laatste deel zoeken sneller)
als je deze volgorde hanteert ben ik er van overtuigt dat je de regionale kanalen zult vinden rond de 860 (ligt eraan hoeveel kanalen je hebt verwijdert

en dit allemaal zo uit het hoofdje
grtz nikkeltje
 
Maar nikkeltje!
Ik dacht dat er hier ergens anders gezegd was dat de updates alleen bij de originele FW werken.
Dat menu-->7-->1 is verder alleen maar om de signaal sterkte op de satelliet te testen.
Je kunt daar 11914 invullen maar ook elke andere frequentie op die satelliet, probeer maar uit.
Je voegt geen enkele transponder frequentie hiermee toe aan de kanalen lijst.
Ga je vervolgens volgens menu-->5-->4 kanalen toevoegen dan krijg je een hoop rommel erbij zodat je weer moet gaan sorteren.
En je moet het dak op om met alu-folie te gaan frommelen.
Daarom is de +menu methode om transponders en kanalen toe te voegen met de ab toch veel handiger en sneller.
En het echte werk is met flashcvt en een kanalen-editor de kanalen lijst gewoon te bewerken.
Geprefabriceerde kanalen lijsten kon je steeds op het net vinden.
Of je doet het helemaal zelf op je pc.

Grtz.
 
Kilroy;181795 zei:
Maar nikkeltje!
Ik dacht dat er hier ergens anders gezegd was dat de updates alleen bij de originele FW werken.
Dat menu-->7-->1 is verder alleen maar om de signaal sterkte op de satelliet te testen.
Je kunt daar 11914 invullen maar ook elke andere frequentie op die satelliet, probeer maar uit.
Je voegt geen enkele transponder frequentie hiermee toe aan de kanalen lijst.
.

Grtz.

helaas kilroy als je een andere freq invoert op 7-1-b-2 dan pakt hij de kanalen niet want de frequentie staat namelijk niet in de philips.(probeer maar uit)
en dat afplakken is wel een must anders blijft hij namelijk het signaal van astra1 meezeulen.
en dan zitten de laatste 500 zo weer vol en je heb de regionalen nog niet.
althans dat is dagelijks mijn bevinding.
en niet iedereen is een tech.hoogstandje wat via de computer betreft.
of heeft de benodigde kabels.
grtz nikkeltje
 
Nee, dat is flauwekul.
Ik heb reeds gezegd dat dat alleen voor de signaalsterkte is op welke frequentie dan ook!!
En ja ik heb het geprobeerd en het werkt inderdaad welke frequentie er ook staat.
Waarom snap je nou niet dat 7-1-b-2 alleen maar is om de satelliet en de maximale sterkte te vinden is.
Door hier een frequentie in te vullen wordt er GEEN FREQUENTIE naar de kanalenlijst geschreven. Anders zou je dat voor elke transponder op de satelliet moeten doen!
Dat is ook logisch want alle transponderfrequenties op een satelliet kunnen andere FEC symbolrate en polarisatie hebben.
En je moet ze toch allemaal in de kanalenlijst hebben staan.
Wat er nu gebeurt als je kanalen-zoeken doet, is dat ALLE TRANSPONDERS/FREQUENTIES en de daarbij horende kanalen worden ingelezen (van die satelliet).
Die verschijnen dan in twee files in de ontvanger.
En die kun je daarom ook met een kanalen-editor bewerken.
En ja, omdat het inderdaad een rommeltje wordt kun je dat beter niet zo doen.
Ik heb altijd kanalenlijsten bewerkt en naar de ontvanger geschreven.
Of met het +menu en ab als het er niet veel zijn.

Grtz.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan