picons

jomen

New Member
Lid sinds
10 jun 2010
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
59
hallo allemaal,
hoe kan ik picons installeren op mijn box, ik heb nu geen picons geinstalleerd, in welk menu kan ik deze installeren , heb wel ergens gelezen dat je ze beter op een usb stick kan zetten, en dan?
wie kan mij verder helpen.
jomen
 
picons moeten in de map: /usr/share/enigma2/picon (deze map NIET aanmaken, we maken straks een symbolic link hier naar toe).

Echter op alle Enigma2 ontvangers, behalve de DM8000 met 256 MB flash in gebruik , kun je het beste de picons op USB zetten. Ook niet op je harddisk omdat dan je harddisk vaak - en dus onnodig - wordt aangeroepen.

Je hebt een 500HD en daar kan zo zonder meer niet een USB aan worden gekoppeld. Aan de achterkant heb je wel een mini usb aansluiting maar die is voor service bedoeld en een usb zal zo niet werken. Voor zover wij weten is er wel een driver die je kunt installeren waarmee je weer wel een usb (mini aansluiting) er aan kunt hangen.

Mount je usb zodat deze gemount is via /media/net/usb
Mounten kun je het beste doen door de USB het label (de naam) USB te geven. Vervolgens mount je hem via dat label door in /etc/fstab deze regel toe te voegen:
Code:
/dev/disk/by-label/USB /media/usb          ext3       rw                   0 0
Wel even je /etc/fstab nalopen en de andere usb mount weghalen (mogelijk /dev/sdb1 als je een HD in je ontvanger hebt). Daarna je ontvanger even herstarten.

Vervolgens maak je op je USB een map die je noemt: picon
Kopieer je picons naar /picon op je usb

Dan is het zaak dat je op je ontvanger een symbolische link maakt van de map picon op je usb naar de map /usr/share/enigma2/picon op je ontvanger. Zo'n link maak je als volgt:

ga met telnet naar je ontvanger
login als root
geef dan dit commando:
Code:
ln -sfn /media/usb/picon /usr/share/enigma2/picon

Dan is de symbolische link van je usb (/picon) naar /usr/share/enigma2/picon gemaakt en is het net alsof de picons in /usr/share/enigma2/picon staan.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan