PLi Diamond + cardupdate

K

Kerstkonijn

Jaja, weer eens een nieuw draadje voor de cardupdate. Wat bij de Hydra werkte, geldt niet meer voor de PLi.

Ik heb het groen-grijze canaldigitaal kaartje. En een PLi Diamond image. Bij die image zit niet de radegast 3.0 final, waarmee ik mijn kaartje geupdate kreeg. Ik heb via internet een cardupdate aangevraagd. Hij staat op Mgcamd, en daar heb ik dus mijn kaartje nu niet mee geupdate gekregen. Newcamd ook niet. Camx het zelfde. Na ruim 3 uur zwart beeld, ben ik het zat.... Help!

Hoe is de ervaring van jullie met de update en PLi en welke softcam? Nog tips? Nog configfiles waar ik kan kijken of ie wal mag updaten?

By the way:
In de file /var/tuxbox/config/newcamd.conf staat al:
AU = yes
Dus dat is het niet.

Wij uppen hier wel onze kaarten met PLi Diamond en Newcamd of gbox
V.w.b. newcamd hebben we conf hier staan: /var/tuxbox/config/newcamd/newcamd.conf

Wat we ons herinneren is dat de lokatie van newcamd.conf afhankelijk is van de versie newcamd die wordt gebruikt. Gebruik je een van de laatste versies dan moet die staan zoals we aangegeven hebben; oudere versies hebben geen eigen newcamd subdir.

Ja, voor de zekerheid had ik de file naar beide dirs gekopieerd. (Om een duistere reden staat ie geen link toe.) Maar dat mocht ook niet baten. De gbox is bij de PLi alleen in het menu, niet als emu.

Even een extra vraagje: Gaat het updaten beter als ik deze Common Interface Module aanschaf en die in mijn Dream doe? Of is dat weggegooid geld?

gbox: klopt, is ook geen probleem. de link is er alleen om intern PLi alle verwijzingen goed te zetten. Nadat je gbox-menulink hebt installed dan gewoon de bin file naar /var/bin kopieren, chmod 755 en gaan met die banaan.

als je gbox hebt installed en opgestart (via blauwee knop - softcam setup) dan zie je in dat menu ook Cardinfo staan, daar kun je o.a de subscription date vd kaart mee bekijken. Overigens als je gbox draaiende hebt dan moet je een cwshare gebruiken (draait onder windows en geeft je een heleboel info over gbox, data, etc.; v4.3.37 hebben wij)

module: aanschaffen is niet nodig, wij zouden het zonde van het geld vinden.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan