postfix, courier-imap en squirrelmail

N

ni_hao

Ik ben bezig webmail op te zetten. Wie heeft ervaring met het installeren van postfix, courier-imap en squirrelmail? Het geheel heb ik geprobeerd te installeren (debian based distru). We kunnen de inkomende mail lezen. Een aantal dingen is me nog niet gelukt.

Verzenden mail: het verzenden van de mail lukt niet (waarschijnlijk relay probleem bij de provider).

Taal squirrelmail: ik krijg het niet voor elkaar om dat in het Nederlands te krijgen. Ik kan keurig de taal selecteren maar daarna blijft het engels.

meerdere emailadressen: we hebben postfix nu met 1 email adres geinstalleerd maar wil graag meer emailadressen (van verschillende providers) gebruiken, ik zal dus iets moeten doen met virutele mail.

Wie kan en wil me helpen eventueel via msn.
 
Met Postfix heb ik wel ervaring. Het kan zijn dat je voor het verzenden beperkt bent tot de smtp server van de provider.
In dat geval kun je in Postfix een smtp relay aangeven. Kijk in je main.cf van Postfix en zoek naar:
relayhost = .......

Hekje ervoor weghalen, voor Planet abo's zou het als volgt moeten:
relayhost = smtp.planet.nl

Squirrelmail heb ik geen ervaring in.

Betreffende die meerdere email adressen.... wil je meer e-mail domeinen installeren, dus virtuele maildomeinen, of heb je email accounts bij verschillende providers?
Als je het laatste hebt, dan kun je dat met Postfix bij mijn weten niet oplossen met virtuele mail, aangezien dat voor maildomeinen is die je hebt draaien.

Wil je mail ophalen bij verschillende providers zou ik eens kijken naar bijv. Fetchmail.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan