Prince overleden

Black Tiger

Addicted Member
Administrator
Moderator
Waarderingsscore
1.417
Punten
113
Leeftijd
61
De website TMZ was de eerste die meldde dat de legendarische zanger Prince op 57-jarige leeftijd was gestorven. Zijn management heeft het treurige feit inmiddels bevestigd aan persbureau AP. Onduidelijk is wat er precies is gebeurd.

Een paar minuten eerder werd al gemeld dat hulpdiensten naar zijn landgoed Paisley Park, Minnesota, waren geroepen wegens "een stoffelijk overschot" dat die ochtend (Amerikaanse tijd) door medewerkers van Prince was aangetroffen.
Noodlanding

Een week geleden moest het priv?vliegtuig van de kleine 57-jarige zanger een noodlanding maken omdat hij onwel was geworden en met spoed in het ziekenhuis moest worden opgenomen. Ook toen was lange tijd onduidelijk wat er aan de hand was, pas uren later maakte zijn management bekend dat Prince leed aan griep en daarom onderzocht moest worden, maar dat hij het goed maakte en alweer uit het ziekenhuis ontslagen was.

Prince, ook bekend als His Royal Badness, TAFKAP (the artist formerly known as Prince) en onder diverse andere bijnamen, had grote hits met nummers als When Doves Cry, Let's Go Crazy, Controversy, Purple Rain en 1999. Het album Purple Rain wordt algemeen beschouwd als een van de gedenkwaardigste albums aller tijden.

Prince verkocht meer dan 100 miljoen platen en heeft aan vele muziekproducties, ook van bekende artiesten, meegewerkt.

Tja triest maar wel een merkwaardig geval.
Een week geleden in ziekenhuis en vrij snel er weer uit en nu RIP.

Prince is ??n van die artiesten die al zijn online materiaal liet verwijderen o.a. van YouTube, wel iets wat natuurlijk zijn goed recht was om dit te doen.

Ja klopt, was wel heel snel weer uit dat ziekenhuis The Matrix, die hebben misschien toch niet goed genoeg gekeken.

Ook liet hij veel verwijderen, correct Parabolica. Ik wilde nog een paar nummers die genoemd werden ook linken maar zoeken duurde me te lang. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=F8BMm6Jn6oU

Nog eentje....

http://www.youtube.com/watch?v=7NN3gsSf-Ys

Duidelijkheid hij had vorige week een overdosis snuif genomen en kreeg in dat bewuste ziekenhuis geen aparte etage zoals een prince gewend is. Hij kreeg een overdosis bestrijder en is naar huis gevlogen 50km verder op.
De doodsoorzaak kun je wel raden en voor mij betekend dat dat hoe groot en beroemd en super hij ook was ook eengrote sukkel is om zich te vergrijpen aan snuif. Schijnt te  horen in die wereld en dan heb ik geen gevoel van treurnis.

Zand erover klaar.

LoL, freggel1 is nog niet wakker, die eerste link is exact dezelfde waar ik ook al naar gelinked had en de 2de link is ook al Paarse Regen. :biggrin:

Zijn muziekstijl heeft in elk geval grote invloed gehad en hij heeft samengewerkt met grote artiesten. Een leuker bandje, Vanity 6 was ook een bekende creatie van hem.:)
Het was met niet bekend dat hij een overdosis snuif genomen had, maar het verbaast me ook niet, zoiets zie je vaak bij artiesten. Goede kans inderdaad dat dit nu ook de doodsoorzaak is geweest.

Tja triest voor nabestaanden maar we hebben geen medelijden vanwege de drugs of overdosis (opiaar). Wat een sukkel

@eenden team eigenlijk is "leuk" niet op zijn plaats maar mijn bedoeling is dat ik het volkomen eens met je ben.

Even niet te snel oordelen, het onderzoek op het lichaam is nog in volle gang.

Ik vond zijn muziek wel oke......

Vind het altijd pijnlijk om te horen dat iemand overleed om wat voor reden dan ook.
Totaal niet respectvol om te zegen dat je geen medelijden hebt vanwege de drugs.
Misschien moet je juist dan nog meer medelijden hebben want voor de persoon in kwestie is het echt geen pretje en de nabestaande hebben een hoop te lijden gehad. Als je weet hoe verslaving werkt, je hebt het van dichtbij meegemaakt dan zul je begrijpen wat ik bedoel.

Absoluut niet mee eens nr10.
Als je je gezondheid door  drugs naar de kloten helpt is iets waar de gebruiker zelf ooit voor gekozen heeft. Iedere weldenkend mens weet dat als je daar aan begint er amper een weg terug is. Ook al ben je stinkend rijk en beroemd.
Ook geldt mijn mening als dat bij  bekenden of naasten gebeurd. Voor de persoon zelf heb ik totaal geen respect. Alleen heb wel medeleven met de naasten van die persoon.

Klopt helemaal the matrix. Er zijn veel beroemheden die hem op een zelfde wijze zijn voorgegaan, dus hij wist waar e.e.a. toe kan leiden. Maar zoals pikkie schrijft: officieel is het onderzoek nog bezig, dus we moeten een (kleine) slag om de hand houden.

Als het snuif is ben ik het misschien deels met jullie eens. Maar sommige van die artiesten (kijk bijv. naar Whitney Houston) hebben ook behoorlijk wat te lijden. Beroemd en rijk zijn is niet altijd zo'n pretje als sommigen denken.
Zelfs bij mensen zonder geld komt verslaving voor en dat komt niet altijd uit een wens om eens iets te proberen, maar vaak ook uit grotere problemen waarbij men ofwel uit de wereld stapt ofwel zoekt naar een ontsnapping en er dan niet meer uit komt.
Vandaar dat ik het ook deels met Nummer10 eens ben.
Dat gezegd hebbende lijkt het er op alsof hij overleden is aan een verslavende pijnstiller die hij voorschreven heeft gekregen voor pijn in zijn heup. En dat zijn linke want zo'n verslaving kan er in groeien. Temeer als je lichaam aan zo'n medicijn gewend begint te raken en je dan wat meer neemt als je meer pijn krijgt.

We zullen dus nog even af moeten wachten waar het exact om ging.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan