printer werkt in een keer niet meer

B

balak

hoi

ik heb een hp printer HP Color LaserJet 5550 printer het werkt prima en van de ene print na de andere print niet meer dus dacht aan de printer dus niet

toen dacht ik ok software op nieuw ook niet (heb trouwens vista ) herkend de printer als ik een nieuwe printer wil insataleren zie ook mijn printer bij staan maar dan vraag hij naar de poort ??

kies dan usb 4 of zo allemaal geprobeerd trouwens geen resultaat

heb nog geprobeerd op hp site maar zij hebben ook geen driver voor vista

dus nu weet ik het niet meer ??:shocked::o

wie weet hoe ik dit kan oplossen

 
Dat is een hele dikke printer.

Die heeft een parallelle aansluiting en een USB aansluiting (maar geen netwerk aansluiting).

Wanneer je de USB kabel losmaakt, hoor je dan een toontje van Vista dat hij ziet dat er iets gebeurt met de poorten ?

Je pc heeft waarschijnlijk geen parallelle poort meer dus dan word het wat lastig die te gebruiken.

Als het programma vraagt waar je de printer hebt aangesloten, dan moet er iets mis zijn met de USB verbinding.

Want normalerwijze moet het programma de printer zelf al vinden.

Dan kan het zijn dat er iets mis is met je USB poort op je PC, in dat geval even kijken of je een andere USB aansluiting kunt gebruiken.

Je kunt de USB poort waar nu je printer aan zit ook testen door er even iets anders (een geheugen USB stickie) op aan te sluiten.

Word die herkend, dan is er dus niks mis met de USB aansluiting van je PC.

Dan is er nog de kabel, daar kun je dezelfde truc mee doen.

Sluit daar iets anders op aan (als je daar iets voor hebt, want een geheugen stickie past daar niet aan).

Als laatste zou je kunnen overwegen een USB naar parallel adapter te gaan gebruiken.

Maar hoe goed dat zal gaan werken weet ik niet, over het algemeen werkt dat namelijk lang niet altijd gladjes.

 
Mas3 ,

helaas volgens mij in mijn printer kapot (baal er wel van nu dat moet printen kan niet )

toch bedankt voor de tips

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan