Privacy verklaringen

the matrix

Addicted Member
Special Friend
Donateur
Waarderingsscore
898
Punten
113
Leeftijd
75
:mad:
Hoezo privacy , ik word overstelpt met verklaringen, nog  874  te gaan. :devil:

876 verwacht er ook nog een van dit forum en have fun.
?

:pfff:

Hier is het niet anders @Matrix, maar 1 voordeel, er zitten er tussen waar ik bestaan al niet meer van wist. :biggrin: 

En, lezen jullie ook wat daar in staat ?
Of klik je gewoon op OK of wat dan ook om de melding te laten verdwijnen.

Ik heb een aantal van die aangepaste voorwaarden (want dat is dus waar je mee instemt) gezien, waar ik het niet mee eens ben.
Want daar word te bal dus lekker bij mij gelegd.
De site of het betreffende bedrijf vertelt dat ze hun best zullen doen om aan de regels te voldoen (zonder te vertellen WAT ze dan dus doen), en dat ik het kan (laten) controleren en aanpassen.
Alle kosten die daar bij komen kijken, zullen voor mij zijn.
Dus ook als er een fout aan de kant van dat bedrijf ligt.

Daaag bedrijf, veel succes nog, maar wel zonder mij dan he...

Veel van die meldingen kun je alleen maar gewoon accepteren geen reply mogelijk. Hoppa in de prullenbak
Voor de bedrijven waarbij je gevraagd wordt om te accepteren kun je of je afmelden of her registreren..

Dan is het zaak de voorwaarden goed door te nemen of als het oude meuk is uit te schrijven.

Ik zie dat jullie het over de AVG hebben. Daar heb ik in de regels op Fun ook een aantal aanpassingen voor gemaakt in het beleid en de privacy regels.
Zou wettelijk gezien op elk forum (dus ook op Duck) moeten gebeuren.

Maar zakelijk is het sowieso een feit dat je het moet aanpassen. Hobbymatig c.q. persoonlijk heeft het met name te maken in hoeverre je privacygevoelige gegevens verwerkt en/of publiceert en bij een forum of vlog is dat nogal het een en ander.

@Mas3: Dat de kosten voor een controle oftewel een Audit is gewoon vastgelegd door de AVG dat deze kosten voor rekening van de aanvrager (klant) komt. Dat is dus niet perse iets van het bedrijf.
De bedrijven moeten echter wel duidelijk vermelden in hun privacy statement en/of AV en/of dataverwerkings agreement wat ze met jouw gegevens gaan doen en hoe die beschermd worden.

Er zijn veel bedrijven die hier niet 100% aan voldoen en wel proberen aan de AVG te voldoen maar het nog niet helemaal lukt. Reden is ook dat deze vele malen verder gaat en ingewikkelder is dan de WbP. Daarnaast is het zo dat deze wet al in 2016 is aangenomen maar niemand er eigenlijk goed naar gekeken heeft en nu het ingevoerd wordt allemaal snel snel aangepast moet worden.
Waarbij natuurlijk ook de nodige fouten gemaakt worden en missers.

Bij nieuwsbrieven en contactformuleren mag je bijv. niet meer info vragen dan nodig en moet er ook bij vermeld staan waar de gegevens voor gebruikt worden en voor hoe lang.

Als men het ergens niet mee eens is hoeft men niet akkoord te gaan en dan is er de vrije keuze geen zaken meer te doen met betreffend bedrijf.
Het zal nog een tijd een "kinderschoenen" periode zijn waarna meer duidelijk zal zijn. Zo gauw de eerste boetes zullen gaan vallen zullen er ook wel gauw verbeteringen gaan optreden bij bedrijven die zaken nog niet in orde hebben.

Dat we overstelpt worden met e-mails daarover is niet leuk, maar het is een EU plicht om de klant of ingeschreven persoon of wie dan ook waar je gegevens van hebt (zoals een email adres) te informeren over die wijzigingen. Om aan die plicht te voldoen krijg je dus ook van veel bedrijven en sites zo'n email. Het is niet anders.

Hosting Fun

Terug
Bovenaan Onderaan