Probleem Diseqc?

A

Angelo

Hi,

Heb sinds een half jaartje een dreambox en was tot gisteren zeer tevreden. Gebruik een 1m schotel met een diseqc 1.2 compatible roter (SG2100, Moteck). Ik had 10 satelieten handmatig ingesteld en werkte perfect.

Nu is het gisteren avond vreselijk gaan stormen hier en had ik hier en daar, met name op astra, flikkerend beeld. Vanochtend heb ik met FlashWizard-pro een image van Pli en Hydra geinstalleerd.

Echter het lukte mij niet een enkele sateliet te vinden wat ik nogal raar vond. De signaalmeter bleef compleet op nul staan. Nu teruggeschakeld naar enigma en ook daar alle sateliet instellingen weg. Ik probeer nu handmatig ze terug te vinden maar heb overal signaalsterkte nul. Dit is niet normaal.

Wanneer ik de oude Hyundai ontvanger aansluit heb ik 65% signaalsterke en kan ik ook weer de satelieten vinden.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Volgens mij ligt dit puur aan de dreambox...

BVD Angelo

zou kunnen dat je schotel een tik gehad heeft .

schotel weer goed uitrichten?

kan ff niks anders bedenken.

Bedankt voor reactie maar dat is het niet. Heb nu de Hyundai eraan hangen zonder problemen. Er is weer beeld maar helaas niets via Dream.

flash die dreambox eens met een lege image

daarna orginele image er over heen

dan pas een hackt image er overheen

ik heb dit idd ook eens gehad

weet niet hoe het kwam maar daarna kreeg ik weer beeld

hoi
ik heb hetzelfde gehad sterker nog gewoon tijdens het kijken valt ie weg en zegt ie service could not be found
en terwijl ik gewoon ernaar zat te kijken???
ik heb toen de antenne voorzichtig eruit en erin gestoken 2a3 maal achter elkaar en tot mijn verbazing kreeg ik weer beeld

opnieuw flashen heb ik ook diverse malen gedaan maar de ene keer hielp het wel en de andere keer niet
tot nu toe geen problemen meer gehad

mischien heb je er wat aan
groeten jan

Heb db 2 weken alleen gebruikt op een sateliet. Vanmiddag originele image terug gezet daarna wederom Hydra geinstalleerd en alles werkt.

Inderdaad zoals eerder vermeld zeer vaag verhaal maar ben blij dat mn box met diseqc weer werkt.

gr Angelo

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan