Probleem met duitse HD kanalen

G

grazyna

Ik heb een dreambox 800pvr

Met gemini image + hd tv.

En nu is mijn vraag waarom kan ik de duitse hd kanalen niet ontvangen zoals ard en zdf.

Heb al 5 verschillende settings lijsten geprobeerd maar tot nu toe nog geen succes.

En mijn vriend heeft de pli image en die kan ze allemaal wel ontvangen.

En ik ben zo gehecht aan de gemini image dat ik niet zo gauw over ga naar een andere image.

Graag informatie

Grazyna

Hallo Grazyna, welkom op het Satellite Fun Board!

Aangezien je je vraag gesteld hebt in een topic wat over een ander onderwerp ging heb ik hier een nieuwe topic voor je aangemaakt zodat men je hier kan helpen met je probleem.

Matrix

Hoi Grazyna en welkom op Satellite Fun.

Je schrijft dat je de Duitse HD kanalen niet kunt ontvangen.

Dat kan aan het image liggen, maar het te gebruiken image kan ook weer afhankelijk zijn van het feit of je DM800 al dan niet een clone ontvanger is.

Voor ons forum maakt dat niet uit, we proberen iedereen te helpen, clone of geen clone. Alleen bij een clone kan men beperkt zijn tot bepaalde aangepaste firmware.

Het is dan niet altijd zeker of je er gewoon ook Pli op kunt zetten.

Ik begrijp wel dat je gehecht bent aan de Gemini maar die werkt ook niet altijd even lekker meer de laatste tijd. Daarom dat veel mensen overstappen naar Pli en Nabilo.

En daar ben je ook weer zo aan gewend hoor.:)

Wat ik zelf gedaan heb om te proberen is om de Dreambox 800 zelf naar kanalen te laten zoeken en daarbij de optie aan te geven om de oude kanalen te wissen.

Zo kan de ontvanger zelf de kanalen zoeken, vindt hij ook de HD kanalen en weet je zeker dat je in elk geval een goede zenderlijst hebt.

Zonder boeketten weliswaar, maar in eerste instantie kun je zo wel testen of dan wel de HD kanalen werken.

Indien ze dan wel werken, dan is het toch een kwestie van de juiste kanalenlijst. Indien ze ook dan niet werken, dan moeten we eens verder zoeken wat er aan de hand kan zijn. Doch dan is de kans toch echt groot dat je andere firmware zult moeten proberen.

ik heb nog een vraagje over de duitse hd kanalen.

Voor mijn dreambox 800pvr geen clone

Ik kan nu zdf en ard in hd ontvangen .

Maar de andere niet zoals:sat1 hd - prosieben hd - kabeleins hd - rtl hd - sport1 hd en vox hd.

Nu is mijn vraag kunnen jullie die wel ontvangen.

Zoja met welke settingslijst.

Peter

Wat is het probleem heb je signaal of geen geldig abonnement die zenders zijn namelijk gecodeerd met CI+ in Nagravision3.:)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan