probleem met mijn DM600 of motor

H

henk

Hallo

Ik heb problemen met mijn DB600

In het begin was alles goed maar naar een paar uur dan draait de motor niet meer

Ga ik bij een andere mijn DB600 aansluiten dan doet alles weer goed

Doe ik de DB600 weer bij mij aansluiten draait de motor goed en naar een paar uur niets meer

Dus mijn vraag kan het aan de voeding liggen

Groetjes Henk

Laatst bewerkt:
Hoi Henk.

De voeding zou een van de mogelijkheden kunnen zijn, maar hoeft niet.

Het zou mooi zijn als je bij een ander ook eenzelfde aantal uren je DM600 kon laten testen, dan heb je meer zekerheid.

Als het daar die lange tijd geen problemen geeft, kan het de voeding namelijk niet zijn.

Misschien dat een van onze technische mensen er nog meer ideeën over heeft, maar het is wellicht wel handig als je aangeeft welk merk en type motor je hebt.

Heeft jouw schotel klappen van de wind te verduren gehad de laatste dagen (weken)

Het zou ook kunnen dat je motor wel draait maar uit het lood is.

Gisteren had ik het zelfde probleem met mijn VU DUO.. gaf steeds aan dat de schotel draait maar niets was minder waar.

Alles weer netjes uitgericht en werkt weer als een jekko

Ik zou dat toch zeker even nakijken.

Als je je hardware hebt uitgesloten van problemen zou ik het in de software zoeken.

Groet,

Wing

Als je je hardware hebt uitgesloten van problemen zou ik het in de software zoeken.
Helemaal mee eens, al je begrensingen verwijderen -en indien nodig- opnieuw ingeven.

Je zou het probleem ook kunnen omdraaien, niet je ontvanger testen bij een ander, maar een andere ontvanger op je motor aansluiten en kijken wat die dan doet.

Blijkt dat geen problemen te geven dan weet je zeker dat het in de ontvanger zit.

Gr. Wing

Hallo ik heb gedaan wat wing 39 zij ik heb een andere ontvanger DB500 achter mijn schotel gedaan en die werkt prefekt draait als een liertje alleen die ontvanger is niet van mij dus ik moet die van mij maar klaar maken of een nieuwe kopen

Als ik het zo lees dan begin ik toch ook meer aan een voedingsprobleem te denken. Na een bepaalde tijd trekt de voeding het niet meer om de motor aan te sturen lijkt het wel.

Als het met een DM500 wel allemaal goed gaat, lijkt het er toch sterk op althans.

hallo

de probleem is al gevonden een weerstantje achter in de ontvanger bij de ingang van de voedingkabel is kapot

mijn broer heb de ontvanger door gemeten

de voeding is wel goed heeft hij ook door gemeten

ik hoop niet dat het veel kost om de ontvanger klaar temaken

Als het een standaard weerstandje is, kost dat ding minder dan 10 cent.

Het werk om 'm open te maken en te solderen is kostbaarder.

Maar het is wel verstandig om uit te zoeken hoe het komt dat dat weerstandje kapot is.

Anders ben je over een paar dagen weer aan de beurt.

Hallo

Ik heb mijn Dreambox 600 weer klaar

Gelukkig was het alleen maar het weerstandje

En koste maar 15 euro alles

Ik bedank jullie voor het zoeken naar de probleem

Graag gedaan Henk, blij te horen dat het opgelost is

Gelukkig, mooi dat het weer werkt, bedankt voor de terugkoppeling!(Y)

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan