Probleem met nieuwe kaart

I

impala

Beste Topfieldgebruikers,

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Ik ben van een originele irdeto 1 (Pace ontvanger) overgestapt naar seca met standaard pakket van ?6,95. Leek me een redelijk aanbod. Ik heb een Topfield 4000PVR waar ik in de goeie ouwe (seca1)tijd nog nooit problemen mee heb gehad, maar nu wel dus. Telkens als ik de ontvanger nu aanzet (met de nieuwe kaart erin uiteraard) krijg ik de melding "check your card" gevolgd door "no right to watch this program" en moet eerst de cam er opnieuw uithalen en weer insteken voordat ik beeld heb. Daarna werkt ie prima. Maar de volgende dag als ik de ontvanger weer aanzet krijg ik weer hetzelfde verhaal. Weet iemand een oplossing?

Groet,
Impala
 
Je moet ook eerst een CI module plaatsen voor je de kaart erin stopt... :lol:
 
Dag Docum,
Volgens mij heb ik het probleem niet goed uitgelegd of je hebt het niet goed begrepen. Lees svp mijn vorige vraag nog eens en vertel me welke informatie je nog nodig hebt om me te helpen. Ik heb het tot nu toe nog niet op kunnen lossen en aangezien jij de enige bent die gereageerd hebt hoop ik dat je er even serieus naar wilt kijken.
Alvast bedankt,
Impala.
 
Als ik je probleem zo lees, dan weet de ontvanger van jou niet of hij Irdeto of Seca moet decoderen.

Als je nog een Irdeto of Fun kaart in de gleuf hebt zitten dan deze verwijderen, of de Irdeto1 providers van de Funcard wissen...

Wat het ook kan zijn is dat je in je Cam een Funcard hebt gehad, en dat de Chiplees Contacjes in de Cam wat uitgebogen zijn, de Funcard is wat dikker dan de Seca kaart, dus hier kan je ook problemen mee krijgen.

De oplossing is dan om 3 stukkjes plakband op de achterzijde van de Smartcard op elkaar te plakken, exact onder de chip! zodat deze daar wat dikker wordt, en er weer een goed contact onstaat zonder de cam te hoeven slopen.

SUC6, Gr Fred.
 
Dag Fred,

Nog bedankt voor je tip maar het was niet meer nodig. Het probleem was zowel eenvoudig als dom van mij. Na een update van de laatste firmware werkt alles weer zoals het moet.
Sorry voor de late reactie, maar je kent het wel, druk-druk-druk...

Groet
Impala
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan