Probleem met ontvangst na vervanging diseqc.

  • Topic starter Henk Schuijl
  • Startdatum
H

Henk Schuijl

Hallo,Ik heb al jaren een diseqc en het werkt goed. een week geleden moest ik hem toch vervangen en nu kan op 7 west na alles ontvangen wat tussen 50 west en 50 oost zit ongeveer 30 satelieten met een 90 cm schotel. in het verleden kon ik 7west met gunstig weer goed ontvangen. Wat kan het probleem zijn. groeten Henk

 
Hoi Henk Schuijl, welkom op het Satellite FUN Board !

7 west is Nilesat en Atlantic Bird.

Nilesat en Atlantic Bird richten hun signalen op ver weg (Atlantic Bird wide beam), verder weg (Nilesat middle east beam), en op heel ver weg (Atlintic Bird middle east beam).

Als je mazzel hebt met zaken als weersomstandigheden en dergelijke zou je een schimp van die satellieten kunnen opvangen van die wide beam met jouw installatie.

De kans daarop is echter bijzonder klein.

Het zou kunnen zijn dat daar vroeger een andere satelliet hing, of dat er een andere beam actief was op Europa, dat weet ik niet meer.

Maar tegenwoordig moet je een zeer serieuze installatie hebben wil je af en toe nog iets van die positie kunnen pakken.

Via Lyngsat (klik!) kun je meer te weten komen over deze satellieten.

Daar kun je in de 8e kolom klikken op de beam, waarna je van die beam een kaartje met het dekkingsgebied te zien krijgt.

Het lijkt me dat dat genoeg zal zeggen.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan