Probleem met Windows Media Player 11

Bones

Addicted Member
Lid sinds
13 feb 2008
Berichten
1.567
Waarderingsscore
18
Punten
38
Leeftijd
65
Locatie
17km oostelijk van Amsterdam
Hoi allemaal!

Als ik Windows Media Player 11 opstart krijg ik als eerste de volgende melding:

"Windows Media Player is niet correct gesloten. Het probleem is mogelijk veroorzaakt door een beschadigde of niet-compatibele invoegtoepassing. Uit voorzorg zijn alle optionele invoegtoepassingen uitgeschakeld."

Voor de volledigheid eerst even mijn gegevens: Win XP home, versie 2002, ServicePack 3, Internet Explorer 8.

Ik krijg ook vaak de volgende melding:

PROBLEEM VEROORZAAKT DOOR DEVICE DRIVER.

U hebt dit bericht ontvangen omdat een apparaatstuurprogramma op uw computer heeft veroorzaakt dat het besturingssysteem van Windows ineens niet meer werkt. Dit fouttype wordt een "stopfout" genoemd. Als een stopfout zich voordoet, moet de computer opnieuw worden opgestart.

Technische informatie: Problemen met stuurprogramma's voor hardware en software oplossen in Windows XP (Q322205) (hier moet je dan op klikken)

Als ik daar op klik krijg ik de volgende tekst:

You've encountered error message COODOFD6 while using Windows Media Player. The following information might help you troubleshoot the issue.

DAMAGED OR INCOMPATIBLE PLUG-IN

Windows Media Player was not closed properly. A damaged or incompatible plug-in might have caused the problem to occur. As a precaution, all optional plug-ins have been disabled.

If you enable optional plug-ins and the Player continues to close unexpectedly, it is recommended that you identify the damaged or incompatible plug-in and remove it.

TO TROUBLESHOOT PLUG-INS (BASIC)

1. Click the TOOLS menu, point to PLUG-INS, and then click each plug-in that has a check mark next to its name.

This disables all optional plug-ins. If the TOOLS menue is not visible, press CTRL+M to display the Classic Menus.

2. Click the TOOLS menu, point to PLUG-INS, and then select one of the plug-ins.

This enables the plug-in.

3. Play the same content that you were playing when the Player closed unexpectedly.

4. Do one of the following:

- If the Player closes unexpectedly, click the TOOLS menu, click OPTIONS and the click the PLUG-INS tab.

Select the plug-in that you last enabled, and the click REMOVE.

- If the Player does not close unexpectedly, enable another plug-in and repeat Steps 3 and 4 until you identify the damaged or incompatible plug-in.

en daaronder staan er nog veel meer raadgevingen.

Mijn Engels is redelijk, ik weet dat TOOLS extra is (en OPTIONS opties uiteraard)

Maar ik kan geen Opties vinden onder extra (behalve internetopties) en PLUG-INS kan ik ook niet vinden.

Wie weet raad svp? Mijn dank is groot!

DE OORZAAK VAN DIT ALLES:

Ik had de videoclip "Boom boom pow" van Black eyed peas gisteren via mijn stand-alone brander (Sony) op een DVD+RW gebrand en ik wilde dit vanochtend copieeren op een SD geheugenkaartje -vanuit de map video_TS.IFO-, ik kon m copieeren maar niet afspelen vanaf dat geheugenkaartje, toen heb ik dat bestand maar weer van dat geheugenkaartje verwijderd.

Daarna is bovengenoemde ellende begonnen.

Alvast bedankt,

Groetjes,

Bones

P.S. Ik heb ook "Systeemherstel" uitgevoerd naar een eerdere datum, niks helpt.

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 21:18 uur ----------

4. Do one of the following:

- If the Player closes unexpectedly, click the TOOLS menu, click OPTIONS and THEN click the PLUG-INS tab.

Select the plug-in that you last enabled, and THEN click REMOVE.
De letter "N" was een paar keer weggevallen, dit maakt het duidelijker.

Groetjes,

Bones

 
Laatst bewerkt door een moderator:
dat TOOLS extra is
Niet bepaald. Tools staat voor gereedschappen. In dit geval zal inderdaad het menu extra bedoeld worden en daarna invoegtoepassingen (= Plugins).;)

Misschien dat het helpt nu je weet waaronder je Plugins kan vinden. Maar als al een systeemherstel niet geholpen heeft denk ik dat er wat meer poblemen zijn.

Je zou kunnen proberen mediaplayer opnieuw te installeren. Eventueel kun je ook nog het k-lite codec pack installeren, normaliter zou alles dan weer goed moeten werken.

Maar het zou best kunnen helpen om van tevoren eens met regcleaner te werken, een scan te doen met Malware Bytes en daarna te defragmenteren.

Daarna dan herinstallatie van Media player 11 en de codecs.

 
Hoi BT!

Thx 4 info!

Morgen ga ik er meteen mee aan de slag.

Groetjes,

Bones

 
Ik weet niet of je hier iets aan hebt maar ik werk op een engelse versie van vista dus ik heb even voor je gekeken waar het zit.

In mediaplayer heb je onder de library (tweede knop van links in de zwarte balk) knop een soort pijltje zonder naam (deel van de knop), dat is het options waar ze het over hebben. In dat menu is het de tweede optie van ondere om "meer opties" (heet dat zo?) te openen en daar heb je aan tab om je plugins uit te zetten.

 
Thx 4 info!

Groetjes,

Bones

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan