Probleem starten DM800

B

Bartos2

Hallo Duckforum,

Allereerst een zeer prettig en gelukkig 2009 toegewenst !

Ik heb geprobeerd om met de informatie die u me gaf een image te uploaden in men DM800PVR box. Heb blijkbaar toch iets fout gedaan, want nu wil de box niet meer starten. (crasht steeds) Wat kan ik nu nog doen om dit terug in orde te brengen ?
Ik heb nu ook al die *.nfi en de barry plugin *.ipk op men USB stick gezet en deze al in de box gestoken.
Heb ook de recentste? DCC versie 2.95 geinstalleerd. Heb hier ook al geprobeerd via de tools knop - de update flash image te doen met die ozoon files maar dat gaat niet. Is blijkbaar enkel met .img en .bin files te doen en niet met de .nfi files. Mag ik deze extentie veranderen of is er een andere weg ?

Laat u me aub iets weten ?
Alvast ten zeerste bedankt.

mvg,
Bartos2

Oops flashen in enigma2 (DM7025, DM800, DM8000) is anders dan in enigma1. Overigens is enigma2 helemaal niet te vergelijken met enigma1. Het beste kun je enigma1 helemaal vergeten.

Dus flashen gaat niet via allerlei prgs. Haal de stekker uit je box en wacht 30sec of druk zo'n 20 keer op de knop aan de voorkant(= aan/uit knop)

- zorg dat de box met je netwerk (LAN) verbonden is (bij voorkeur via een netwerkkabel en geen wlan)
- zorg dat dhcp aan staat (modem of router) zodat de box een ip kan krijgen
- druk op en houd de power knop aan de voorkant ingedrukt (1 op foto)
- steek dan de stekker erin terwijl je dus de knop aan de voorkant ingedrukt houdt.
- totdat je STOP in het display ziet (2 op foto); laat dan de knop los
- nu zie je net boven STOP het ip van de box in de display (3 op de foto)

Start nu je browser en tik het ip van de box in
Klik in het scherm dat in je browser komt op: Firmware upgrade
In het daarop volgende scherm kun je het .nfi bestand op je pc zoeken en uploaden naar je box.

Er gaat een balk lopen. Als je na een tijdje 100% ziet staan, haal dan de stekker uit de box wacht weer 30 seconden of 20 keer op de aan/uit knop aan de voorkant dan stekker er in en voila....

Suk6

P.S. dus NOOIT .nfi bestanden hernoemen door het een andere extensie te geven !!!

[attachment deleted]

Dus flashen gaat niet via allerlei prgs.
Klopt, gelukkig gaat het wel nog middels Dreamup, want niet iedereen heeft een netwerk thuis liggen, laat staan met dhcp actief.
Ook Dream klanten zonder internet en netwerk thuis moeten hem kunnen flashen, vandaar dat gelukkig DreamUp ook nog werkt.
Wel moet men er rekening mee houden dat dit niet altijd even lekker werkt en het kan zijn dat je het flashen dus alleen via de seriele nullmodemkabel moet doen, hetgeen nogal eens erg lang kan duren, gezien de grootte van de firmware.:)

Hallo,
Maar als de DM helemaal niet reageert. Ik kan hem niet meer aan of uitzetten. Als ik de stekker in en uit het stopkontakt haal dan blijft het startscherm alleen maar zichtbaar. Is er een mogelijkheid om dit probleem via een usbstick op te lossen? Help please....

haal de spanning er af; laat hem langere tijd uitstaan: bijv. 1 minuut
dan de powerknop ingedrukt houden en dan de stekker erin TERWIJL je de power knop ingedrukt houdt.

Je ziet op het kleine schermpje dan even DHCP staan en daarna zie je een ip
dan loslaten en dan je browser opstarten en dat ip intikken.
Dan moet je firmware kunnen upgraden.
Je ziet verder niks op je scherm van je tv
Ook het display van je dreambox verandert niet
Lukt dat allemaal niet dan terug naar de winkel waar je het hebt gekocht.
Lukt dat ook niet dan een ticket op de site van DMM aanmaken

Als het een clone is dan hebben we niks geschreven; die kennen we niet.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan