probleem verbinden DCC

D

dillon

Hallo allemaal;

Ik heb volgend probleem, ik had een dreambox500s met PLIHelenite erop en gbox 2.21. Ik kreeg telkens de foutmelding "error 10057in function send, Socket is not connected". Ik heb de dreambox geflashed, maar het probleem doet zich nog steeds voor. Iemand een idee wat dat kan zijn? Na de flash moest ik nog alles installeren (GBox etc.), maar ik kan geen verbinding krijgen.

Groeten Dillon

Beste Dillon.

Wat je het beste kunt doen is nagaan of de Dreambox wel een goed ip gekregen heeft. Dat moet in de communicatie c.q. netwerk setup te vinden zijn, de exacte plek waar het in Pli zit weet ik niet uit mijn hoofd.

Heb je dat ip adres (vermoedelijk een 192.168.1.x ip adres), kun je dat dan wel pingen vanaf je pc?

Pingen doe je door een command prompt te openen en dan in te typen:

ping 192.168.0.12

Waarbij die 192.168.0.12 verandert moet worden in het ip adres van je Dreambox.

Dat is al het eerste begin, als dat niet kan, dan ligt het aan je Dreambox. Kan dat wel, moeten we verder kijken want het euvel kan ook bij DCC liggen.

Het zou ook kunnen zijn dat het verkeerde ip adres in DCC staat ingegeven.

Hoi Black tiger;

Bedankt voor de snelle respons en ik heb het geprobeert, maar helaas.

De eerste keer was 4 verzonden, 4 verloren. De 2e keer was 4 verzonden 1 verloren. Ik had intussen wel onder web interface "use HTTP authentication" aangevinkt. Maar nog steeds niks met DCC. Heb ook IP adres nagekeken en stond goed.

Groeten dillon

kabel en aansluitingen van je netwerk controleren zit ergens een los contact vermoedelijk

Zou iemand mij even kunnen helpen met het installeren van GBox_cfg en GBox script en zo? ik ben hier niet in thuis, ik heb normaal nog wel alles, ben nu aan het kijken waar het zich bevind en in een map aan het zetten, maar ik kan het niet alleen. of is er ergens te lezen waar je alles moet plaatsen na de installatie van de image?

Groeten dillon

Ik wil je daar wel mee helpen, dat is het probleem niet, maar het is water naar de zee dragen als je netwerk niet eerst fatsoenlijk funktioneert.

Ik ben net als Sat-Ed het idee toegedaan dat er vermoedelijk een kabelbreuk, los contact of iets anders met de kabel aan de hand is.

Als dat gefixed is wil ik je wel met Gbox helpen.

heb net een nieuwe kabel gaan kopen en kan geen probleem meer vaststellen met DCC. functioneert perfect.

groeten

---------- Dubbelpost automatisch samengevoegd om 18:28 uur ----------

even corrigeren want dat klonk alsof alles in orde was, Als jullie nog zin hebben mogen jullie altijd helpen hoor want ik ben geen programmeur hoor, ik kan alle hulp gebruiken.

Dus DCC funktioneerde eerst perfekt maar daarna opeens niet meer?

Of heeft de nieuwe kabel totaal niet geholpen of ...??

alles werkt perfect, DCC was niet de oorzaak, wel de oude kabel. nu die vernieuwd is heb ik geen probleem meer met verbinden naar de dreambox.

nu is het nog alleen alles installeren zoals GBox_cfg en cwshare en zo, daar heb ik hulp bij nodig.

Dat is meer jouw afdeling BT :tong:

Ok, sorry voor deze laatste update over de status van mijn dreambox, maar het is weer van hetzelfde, ik kan weer niet aanloggen met DCC. Wat er misgegaan is weet ik niet, maar deze morgen startte ik de box opnieuw op en probeerde nog eens aan te loggen en dat lukte keer op keer, ik zette hem uit omdat ik even weg moest, startte de box na een half uurtje opnieuw op en niks meer.

Ik heb alleen inadyn onder de gele knop geactiveerd en had ook beeld op de tvv zenders. verder is er niets mee gebeurt.Ik begin nu een beetje radeloos te worden.

Controleer het ip adres eens. Het kan zijn dat je ontvanger van je router een nieuw ip adres heeft gekregen en inderdaad, dan werkt DCC ook niet meer.

Verstandig is om je Dreambox een vast ip adres te geven.

Voor het gbox deel stuur ik je wel een email.

bedankt voor de mail, maar ik heb alles 3x nagekeken en alles staat goed, ik kan er gewoon niet aan uit. inadyn staat goed, alle IPadressen staan goed...

en toch krijg ik heel soms een verbinding, maar die duurt maar heel even en dan valt ze uit.

Groeten

Er zal toch iets fout moeten staan, een portforward of zo? Draait gbox nog wel?

Bij mij heeft ie bijv. heel lang mooi gelopen en opeens in mijn huidige firmware gaat ie aan en een aantal seconden later weer uit. Heel vaag.

Je zou eens naar je Dreambox kunnen telnetten en dan handmatig starten en kijken wat er gebeurt.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan