problemen dreambox 500

boets

Addicted Member
Special Friend
Waarderingsscore
370
Punten
83
Leeftijd
65
Hi,

Heb hier de dreambox 500 van de buurman binnenstaan. Hij krijgt geen signaal binnen, (ook op mijn eigen schotel niet) alles blijft op 0 staan. Schotel, lnb en kabel zijn goed. Heb er al een nieuwe imagine opgezet, settinglijst ingedaan, mgcamd van de geminiserver ingeladen, maar telkens als ik hem op een zender zet slaat de box op tilt en reset hij spontaan. Ikzelf denk aan sluiting in het tunerblik. Heeft iemand misschien nog een idee waar het anders aan kan liggen?

Boets.

Ik neem aan dat de originele voeding van de DM500 er op aangesloten is?

Zoja, dan zou je die nog eens kunnen doormeten of een andere 12v adapter gebruiken. Wel goed opletten dat zowel spanning/voltage alsook ampere op elkaar aansluiten en vooral de polariteit goed is.

Maar zoals jij het me vertelt ben ik ook eigenlijk bang dat het niet de voeding maar inderdaad een sluiting in het apparat zelf c.q. het tunerblik is.

Heb inmiddels wat verder gespit. Ik ga morgen kijken of er spanning op de antenne uitgang staat, zoja is waarschijnlijk het tunerblik overleden. Staat er geen spanning op de uitgang is de kans aanwezig dat de zekering die voor het tunerblik staat kapot is. Dus laten we daar maar op hopen.

Boets.

Hoe ziet zo'n zekering er uit? Hoe kan ik dit oplossen? Ik heb nl. een DM500S staan waar geen spanning op de antenne staat. Ik dacht dat ie verder overleden zou zijn. Je maakt me heel blij door uit te leggen hoe ik dit oplos.

Als je de dreambox openmaakt zie je voor het tunerblik iets van een zwart rond bolletje zitten, dat is de zekering. Dus ik zou zeggen even meten voor en achter de zekering, dan weet je voldoende. Hier was het probleem dat ik voor de zekering al geen geen spanning meer had, waarschijnlijk is er één of ander ic uitgeklapt. Hoop dat jij daar meer geluk hebt. Ik hoor het wel.

Boets.

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan