Problemen met beeld op HD zenders Canal Digitaal

eendenteam

Addicted Member
Administrator
Moderator
Lid sinds
1 feb 2004
Berichten
6.246
Waarderingsscore
41
Punten
48
Leeftijd
121
Sinds Canal Digitaal HD zenders doorstuurt hebben we problemen op deze zenders.
We hebben een Samsung LCD Full HD TV.

Zodra op de HD zenders geen echte HD te zien is (en dat is nogal heel erg vaak...pfff...) dan hebben we een klein beeld met links en rechts dus zwarte balken (lees: 4:3 mode)

We hebben op de DB8000 al van alles geprobeerd maar we krijgen het beeld niet goed. Ook het uitzoomen e.d. van de TV helpt niet.

We hebben bij Audio/Video van de DM8000 de volgende instellingen:

Video uitgang: DVI
Modus: 1080i
Ververs ratio: multi
Toon 4:3 materiaal als: Alleen schalen
Toon >16:9 materiaal als: Alleen schalen

Bij Auto resolution staat:

Enable: Ja
SD 25/50 Hz interlaced: 578i
SD 30/60 Hz interlaced: 480i
SD 25/50 Hz progressive: 578p
SD 30/60 Hz progressive: 480p
HD interlaced mode: standaard
Enable 720p24 mode: 720p
Enable 1080p24 mode: 1080p24
Enable 1080p25 mode: 1080p25
Enable 1080p30 mode: 1080p30
Show infoscreen: Ja
Delay x seconds after..: 1 seconde
Running in testmode: nee

Deinterlacer mode for interlaced content: auto
Deinterlacer mode for progressive content: auto

Het vreemde is dat dit fenomeen zich alleen op de Nederlandse HD zenders af en toe laat zien. Het meeste bij RTL4 HD. Het beeld blijft wat we ook doen dus in de 4:3 mode staan.


Wie weet raad?
 
Hier exact hetzelfde op een Panasonic plasma.
Tv anders instellen heeft ook geen zin.

Waardeloos!!!

Is overigens alleen bij de NL HD zenders die idd niet "echt" HD zijn.
 
Klopt daar heb ik met mijn Samsung LCD Full HD TV ook last van.
Super lastig, ik heb de SD en HD maar onder elkaar geplaatst in mij settiingslijst, niet praktisch maar je moet toch wat.
 
We denken dat we weten hoe het komt, nu de goede oplossing nog.
De oorzaak ligt in het feit - denken we - aan de hdmi-kabel.We hebben tussen TV en DM8000HD alleen een hdmi kabel. Een hdmi kabel geeft geen signaal door dat er geschakeld moet worden tussen 4:3 en 16:9. Een scart kabel doet dit wel. Daar de Samsung LCD TV in het tv menu de optie AUTO BREED niet selecteerbaar is (weer vanwege die hdmi kabel) wordt er dus niet geschakeld.

De oplossing zou zijn dat je naast de hdmi een scart kabel aansluit tussen de box en de tv maar dan heb je geen HD beeld meer.

Als dit allemaal zo is, dan is de oorzaak bekend maar dan zoeken we nog steeds een goede oplossing. Wellicht een plugin waarmee je dat schakelprobleem oplost/forceert.
 
Hallo, na het lezen van deze problemen ben ik ook met mijn TV gaan testen of ik dezelfde problemen heb.
Ben in het bezit van een HD Ready LG van 4 jaar oud maar mijn db7000 heeft geen HD.
Maar ik heb wel UPC met een HD kastje waar er een aantal HD kanalen opzitten.
Dus aan het testen en wat bleek ik heb dezelfde uitkomst als jullie, dus het zal wel algemeen zijn voor de HD ontvangers. Ben wel van plan om een DB800 aan te schaffen, kost wel 400 euro, doe ik daar goed aan of moet ik toch iets anders kopen?
 
Bert,
Ik heb de problemen zowel met de DM800 als met de VU+ duo, aan de ontvanger zal het dus wel niet liggen. Het vreemde is dat ik dit tot nu toe alleen merk bij de NL-HD kanalen.
Het zal dus waarschijnlijk aan de uitzendingen liggen? anders zal er wel snel een Enigma2 oplossing komen als het softwarematig is.
Ik heb gisteren net mijn DM800, DM7000 als de DM7020 verkocht. Had ik het maar geweten dat jij er een zocht
 
Nee is niet te verhelpen niet met aspectratio niks. Komt doordat het bij het beeld wordt verstuurd. Het is origineel in 4:3 en wordt verzonden in 16:9 dan krijg je van die zwarte balken daar kun je niks tegen doen.
 
Dan maar schakelen tussen HD en SD kanalen. Wel erg jammer, m.i. een gemiste kans.
 
Dit heb ik dus ook met een samsung led tv.

Ligt volgens mij aan de uitzending, van het programma
 
Dit is niet te verhelpen, dit zijn opnamen die nog niet in HD gemaakt zijn, en die zwarte balken worden dus meegestuurd als een compleet beeld heb ik begrepen. Daar waar ik in HD ook zwarte balken heb schakel ik dan maar even naar het "gewone" kanaal zodat het beeldvullend is.
Dit fenomeen is al veelvuldig besproken en uitgelegd op o.a. Pli forum...

Groetjes en hele fijne jaarwisseling :)
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan