problemen met ontvangst

M

marcel

Heb in midden-nederland al 3 jaar zonder problemen digitenne.

Mijn vriendin woont in Overdinkel (achter Enschede) en ik heb kastje vorige week meegenomen. Echter geen ontvangstkwaliteit en ontvangststerkte.

Atenne bij raam geplaatst, maar niets lukt. Echter thuis, inschakelen en alles weer vanouds.

Postcode check gedaan en ontvangst moet mogelijk zijn. Heeft iemand advies wat ik fout doe.

b.v.d.

Marcel

 
Hoi Marcel en welkom op Satellite Fun.

Om gelijk met de deur in huis te vallen en je vraag te beantwoorden, ben ik bang dat je niets fout doet, maar net tegen die problemen op loopt waar een aantal mensen bij mij in de buurt ook last van hebben of in elk geval van hebben gehad.

Namelijk het feit dat KPN de landelijke dekking van Digitenne nog niet voor elkaar heeft.

Enschede ligt al behoorlijk kort bij de grens en Overdinkel ligt er feitelijk maar 1 straat vanaf en dat kan al voldoende zijn om de problemen te veroorzaken.

Wij wonen bijv. in Maastricht en dat ligt al aan een kant tegen de Belgische grens op. En ook hier is het eigenlijk dit jaar pas dat Digitenne een goede ontvangst heeft.

Als je de apparatuur net zo aan sluit als dat je dat thuis ook doet, en dat verwacht ik van wel omdat het thuis gewoon weer goed funktioneert, dan kan het euvel dus eigenlijk alleen zijn dat het bereik van Digitenne in Overdinkel onvoldoende of zelfs nihil is.

Misschien met een wat sterkere antenne, antenne op een andere of hogere positie plaatsen, maar de postcodecheck is geen garantie voor goede ontvangst.

Want 2 jaar geleden gaf die bij ons ook prima aan en de ontvangst was bijzonder slecht nog op dat moment.

 
Hallo, ik wil graag ook even m'n ervaring kwijt. Ik heb 3 decoders. 2 thuis en 1 elders in Amsterdam. Thuis sinds begin af aan op en af goede kwaliteit en ontvangst, varieerend van complete uitval van beeld en geluid tot af en toe wat blokjes tussendoor. Hier tussen in zit het langdurig horten en stoten (gewoon de hele avond dus), aan en uit van geluid en beeld in alle variaties.

Nou gebeurd dit laatste de laatste 2 weken iedere dag.

Ook is het zo dat (er kan door kpn niets uitgelegd worden waarom, die houd u tegoed) van tijd tot tijd de decoder de zenders reset en ik dus kpn kan bellen om onder de juiste kanaalnummers de juiste zenders te vinden (bijv onder kanaal 64 voor alle rtl's zenders, en 39 voor ned 1,2,3 enz.)

Niet dat deze dure telefonische hulp er voor zorgt dat Ned. 1 op 1 zit en bijv. RTL4 op 4; alles per groepje dwars door elkaar dus; Ned 1 zit bij dus op 0001

Ook is het zo dat de aansluiting van de antenne zelf op de decoder van dusdanig slechte kwaliteit is dat ik draaiend de stekker in het apparaat moet steken om het juiste "punt" te vinden waar ie contact maakt (en dus dat groene lichtje op antenne gaat branden)

Dit resulteerd erin dat binnen de kortste keren het dunne draadje mal gedraaid is (helemaal als je deze handeling vol frustratie doet in het midden van een film)

Een toch best wel aangenaam tijdverdrijf is bij mij momenteel frustratie nr. 1 geworden.

Nu zijn weeeer deels al m'n zenders pleitte...

Alles bijelkaar w-a-a-r-d-e-l-o-o-s...(in ieder geval voor de locatie waar ik zit; a'dam centrum.

ik ga weer even bellen voor de juiste zenders en in 1 ruk de opzeg service vragen; ik stap over op UPC!!! en dan meteen mag internet er ook uit want zo goedkoop is kpn inmiddels ook niet meer, ook niet met digitenne...

Aan allen die twijfelen; schaf het aan dan merk je het zelf! (zou ik dus echt afraden)

Ohja, en inmiddels (heb digitenne nu een jaar of 7) ook 2 smartcards kunnen bestellen omdat ze het niet meer deden; leek wel doorgebrand ofzo) Mag je dus zelf naar het postkantoor brengen, niks monteur of ophalen.

Vraagje aan mede gebruikers; valt het jullie ook op dat er tijdens actiefilms veel storing is als er veel op het scherm gebeurd, bijv. bij giga explosies/ oorlogsfilms enzo? (klinkt grappig maar ben bloedserieus!)

 
Heej Yip, allereerst welkom op Satellite Fun.

Een heel interessante ervaring die je hier mededeeld. Ik had bijv. (en vermoedelijk nog velen met mij) wel verwacht dat er ontvangstproblemen waren, maar in A'dam centrum verwacht je dat zeer zeker niet.

Ik ken wel enkele mensen met goede ervaringen, maar die hebben goede ontvangst, hoeven niet aan de antenne te rommelen en kijken op een relatief kleine tv, in elk geval niets wat boven de 37" uit komt.

Internetten bij KPN is nooit goedkoop geweest. Als je dat gaat relateren naar geboden snelheid en prijs, ben je altijd relatief veel duurder uit. Behalve dan nu bij Telfort wat ook van KPN is.

Maar ik kan me voorstellen dat je dan voor een alles in 1 pakket gaat, dus TV met internet etc. erbij.

bij giga explosies/ oorlogsfilms enzo? (klinkt grappig maar ben bloedserieus!)
Ik kan me voorstellen dat je bij giga explosies, oorlogsfilms etc. meer bandbreedte of meer signaal nodig hebt om de kwaliteit er doorheen gedrukt te krijgen. Als je dan last hebt van storingen, ga je op momenten dat er meer van de ontvanger gevraagd wordt dan normaal (dus bij explosies, groot vuurwerk of iets met veel kleuren tegelijk opeens etc.) ook gemakkelijker hakkelingen en problemen krijgen. Want op die momenten wordt de meeste capaciteite van je ontvanger en je ontvangst gevraagd.

Dus het kan grappig klinken maar is technisch heel serieus mogelijk.

Ben benieuwd naar ervaringen van anderen. Ik heb hier gratis even gekeken maar zag al dat de ontvanst van de Digitenne zenders hier zo enorm slecht was, in elk geval 2 jaar geleden, dat ik er maar niet aan begonnen ben om Digitenne in huis te nemen.

Dat is dan in Maastricht, iets uit het midden maar niet aan de stadsrand in elk geval, nja, aan 1 kant dan.:)

Of dat inmiddels verbetert is weet ik niet maar voorlopig blijven wij hier bij de combinatie van kabel met satelliet. En de kabel is er ook alleen nog maar vanwege het feit dat de kids boven dan ook TV hebben.;)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan