Problemen met startpagina in explorer

NvBgm

Addicted Member
Special Friend
Lid sinds
22 aug 2010
Berichten
773
Waarderingsscore
0
Punten
0
Leeftijd
68
Heb sinds kort het volgende probleem met de internet explorer.

Ik kan namelijk niet meer mijn startpagina veranderen via het menu extra en dan Internet-opties. Ik kan b.v. Blanco niet meer aanklikken.

Zie onderstaand voorbeeld:

http://nvbgm.hypermart.net/images/startpag.jpg

Wie weet waar ik dit weer kan herstellen. ???

Het is geen Spy- of Adware probleem. Hier ben ik bijna zeker van.

Ik ben van mening dat in het register ergens een verkeerde waarde staat vermeld. Maar waar ???

 
Je zegt dat je er "bijna " zeker van bent dat het geen spy of adware is...

Heb je de nodige scans al gedaan, alle cookies verwijdert, en je internetbestanden?

Pas dan kun je volgens mij zeggen dat het niet zo is, want vreemde startpagina's oid komen niet vanzelf, heb dat zelf al verschillende malen ervaren. ;)

Ik ben toch wel eens benieuwd...

 
Nog veel meer gedaan dan dat jij aangeeft.

Ik ben er eingelijk wel zeker van dat het geen spyware is.

Ik vermoed dat er met een bepaalde instelling van een beveiliging programma de boel zo is komen te staan.

 
Maar ik zag jou zeggen "bijna"

Ik ben bij ook aan het kijken geweest naar de beveiligingsinstellingen, en gekeken of dat het knopje bij mij wel werkt.

Aan de instellingen bij mij heb ik niks kunnen zien, en ik kan hem hier gewoon op blank zetten.

En van registerinstellingen heb ik weinig tot geen verstand, ik gebruik hier alleen op advies van, tweaknowregcleaner.

Suc6 met het zoeken.

 
Heb je misschien een beschermings programma draaien zoals Spysweeper? Er zijn van die anti spyware proggies die er voor zorgen dat de homepage niet meer verandert kan worden.

De desbetreffende registry optie weet ik zo ook even niet, zou je even bij microsoft moeten gaan zoeken, maar goede kans dat je met TweakUI voor XP ook de zaak weer recht kunt zetten.

 
BT@ Ik heb inderdaad een spysweeper draaien en dat is ook de redenen waarom ik zeker weet dat de oorzaak een van dit soort programma's is.

In een ander topic heb ik al geschreven dat ik bezig was om verschillende spy- en adware remove programma's te vergelijken. Tijdens deze vergelijking met ongeveer 7 programma's is dit dus fout gegaan. Maar ik kan niet achterhalen welk programma hier de oorzaak van was. Normaal kun je de bevieliging gwoon weer terug zetten met het desbetreffende progje.

Maar ik zal eens kijken of TweakUI voor XP ook kan helpen.

Zal dan ook eens kijken waar dat dit in het register wortd vastgelegd.

 
Okido, maar kijk eens of je Spysweeper (pro) hebt, dat programma heet gewoon zo.:)

Dit is overigens ook een van de programma's die in Hitman Pro zit. Als je deze hebt kun je daarin kijken. Normaliter kun je in Spysweeper deze instelling uitzetten, het is me niet bekend of dat bij Hitman pro ook het geval is.

Suc6.

 
Bovenstaande opgelost.

Hier staat de oplossing:

http://support.microsoft.com/kb/320159/nl

Even wat weghalen uit het register en klaar is het weer.

Als je het artikel leest weet je dat het inderdaad van een ad- spyware remover komt. Al het andere zoals trojans had ik al uitgesloten.

 
Kijk dan vindt ik het toch mooi dat jij er van verlost bent NvBgm, en dat je ook de oplossing weer plaatst zodat als het een ander heeft, het hier weer kan vinden ;).

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan