Problemen met STEM en met TELNET

M

multiblabla

Beste,

Wie heeft er dat al eens meegemaakt met een dreambox 500.

Dat de stem achter een tijd achter komt. en dan als ik men Telnet afsluit dan heb ik plots geen beeld meer.

Heeft er daar iemand een oplossing voor.

Mega bedankt alvast.

Dat noemen ze met een deftig woord een "sound in sync probleem", omdat het geluid dan niet synchroon loopt met het beeld.

Is misschien voor de toekomst handig om die term te weten.

De reden voor dit probleem is me niet bekend, zeker niet als ook nog het beeld wegvalt als je telnet afsluit.

Een reden die ik me zou kunnen bedenken is dat de /var folder c.q. het geheugen van de Dreambox te vol zit en daardoor problemen ontstaan.

Om daar zicht op te krijgen is het echter nodig te weten welke firmware (image) je er in hebt zitten, hoeveel emu's je geinstalleerd hebt en of er nog andere extra zaken in gezet zijn geworden (bijv. aparte settingslijten, extra taalpakket wat er standaard niet in zit etc.).

Kan uiteraard ook een hardware probleem zijn doch het is op dit moment gezien het gebrek aan info een beetje koffiedik kijken. Misschien dat we wat verder kunnen als je de hiergevraagde informatie kunt geven.

hier ben ik dan eens terug.

Ivm die telnet is opgelost. Bij deze heb ik de Gbox op de juiste plaats geconfigt en zo start die nu op. Probleem 1 Dus opgelost.

Maar ivm die stem syncro, dat blijft hetzelfde.

Vandaag heb ik eens een upgrade gedaan naar de nieuwe image van gemini. Nu is het even afwachten. Dat kan toch ook niet zijn omdat ik ongeveer een 900 kaarten binnenkrijg ???

Miss zijn er mensen met hetzelfde probleem. OPlossing ??

Mvg

mumti

ook niet zijn omdat ik ongeveer een 900 kaarten binnenkrijg
Nou je zit ver tegen de grens aan, bij 1000 kaarten kunnen er vreemde dingen gebeuren.

Je zou je X setting eens eentje lager kunnen zetten in de cwshare.cfg en kijken of het dan beter gaat.

Hey,

Ok zullen we eens proberen dan. Idd wie weet, komt het door dit.

Greetz

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan