Programma om een tekening in gelijke vlakken te vergroten?

freggel1

Addicted Member
Moderator
Lid sinds
5 jan 2003
Berichten
20.200
Waarderingsscore
584
Punten
113
Leeftijd
59
Locatie
Zundert
Ik ben op dit moment bezig om een muurschildering te gaan maken in de woonkamer.

Nou kan ik uit de losse hand vrij aardig tekenen, maar ik wil het nu eens anders gaan doen.

En dat is een mal maken, maar daar zoek ik een goed programma voor waar dit mee gaat.

Even uitleggen hoe ik het wil gaan doen: Ik heb hier een tekening van 2 centimer breed en 4 centimeter hoog, maar deze moet ongeveer 3 meter breed en 1½ meter hoog worden, vroeger op school deden wij zo'n tekening verdelen in gelijke vierkante vlakken van 1x1 centimeter en dan vergroten naar wat je wil, maal 10 ofzo.

Met welk programma kan ik nu een tekening op deze manier vergroten naar wat ik wil, kwaliteit is niet van belang, als ik de belijning maar heb, dan kan ik er een soort van sjabloon van maken en er mee doen wat ik wil. Zolang ik maar vak voor vak uit kan printen, dat is de bedoeling.

 
Ha Freggel1,

Ik deed dat altijd met een overheadprojector. Dan kan je hem in uit uitzoomen net zolang je het zelf wil.

Je kan het met een diaprojector ook proberen, printen op transparant plastic en dan in een diaraampje. Maar een overheadprojector werkt het lekkerst.

Suc6.

:biggrin:

Nr.10

 
Hoi Freggel,

Wat ben jij creatief man!

Als je een foto van die tekening maakt, heb je misschien wat aan onderstaande link (ik weet het niet zeker hoor, want ik heb het nooit uitgeprobeerd!)

http://www.fotoaanpassen.nl/

 
Hoi Freggel,Wat ben jij creatief man!
Nou dat valt wel mee, ik heb de eigenschap dat ik gewoon overal aan begin. ;)

Maar ik ben er al achter dat het uitprinten van een klein plaatje geen succes is, dus we gaan door een andere tip/advies opzoek naar een overheadprojector, die dus intussen op MP al gevonden is, en waarschijnlijk deze week nog op de post gaat...

Is weer een mooie uitdaging om eens te proberen wat het resultaat wordt.

 
Moet wel zorgen dat je beide handen nog hebt met die superbom van je. :biggrin:

:biggrin:

Nr.10

 
Netjes hoor, die Femke kan er wat van :biggrin:

Maar heb je lichtgevende verf gebruikt?

:biggrin:

Nr.10

 
Die Femke kan er zeker wat van, maar je weet wat we hier nog meer maken, dan moet je optijd beginnen met tekenen. ;)

Maar ik heb geen lichtgevende verf gebruikt.

 
Export naar Marokko toch. :biggrin:

 
Ik vind het echt waanzinnig mooi!

Prachtig gedaan Freggel!

Wel een vraag: wie is Femke? (of zit die verscholen in het Boetsenbos?)

 
Hartstikke mooi! En ook nog een tijgerbeest... ben er helemaal trots op!:biggrin:

 
Femke is het jongste Freggeltje, ik ben ze het tekenen aan het leren. ;)

 
Ah, ik snap m!:)

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan