programma werkt niet om te unlocken

T

trui25

Ik weet niet of het juist staat maar dit vond ik de beste plaats.

Ik heb een programma om een samsung E570 te unlocken.

Maar dat programma heeft steeds de foutmelding dat het bestand

MSCOMM32.OCX niet op de juiste plaats staat, terwijl het wel in die map staat.

 
Wat is die map dan ?

*.dll en *.ocx bestanden horen doorgaans in \windows\system32 te staan.

Ik vermoed dat genoemd bestand onderdeel is van de VBruntime libraries, dat is een verzameling van bestanden die nodig zijn om programma's geprogrammeerd in Visual Basic uit te kunnen voeren.

Deze verzameling moet geïnstalleerd worden (een enkel bestand naar de juiste locatie kopiëren werkt dus zeker niet) en kan onder andere van de microsoft site gedownload worden.

 
Hoi Trui25 en welkom op Satellite Fun.

MSCOMM32.OCX niet op de juiste plaats staat, terwijl het wel in die map staat.
In tegenstelling tot veel andere .ocx bestanden is dit een van degenen die in /windows/system moet staan.

Dus daar kun je hem eens neerzetten en dan de pc opnieuw opstarten.

Zet hem voor de zekerheid ook in de map waar het programma wat je gebruikt staat.

Lukt het dan nog niet? Dan kan het nog zijn dat hij niet correct geregistreerd is.

In XP kan dat als volgt:

start->uitvoeren en type daarin de volgende tekst

regsvr32.exe c:\windows\system\MSCOMM32.OCX

Klik dan op OK. Je zou een melding te zien moeten krijgen dat het goed gegaan is.

Lukt het daarna nog niet dan heeft het programma toch vermoedelijk kuren.

Ik zou er trouwens goed mee opletten, de modernere toestellen zijn allemaal op andere wijze beveiligd en tegenwoordig kan men bijna alleen nog unlocken door het vervangen van de firmware door dezelfde versie maar dan zonder simlock.

Er zijn ook nog toestellen die middels een programma gaan, maar het blijft toch uitkijken.

 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan