pvr, twinlnb?

H

horror1972

Feitelijk klopt de benaming van deze winkel niet.

Een Duo-LNB is normaliter een lnb waarmee je twee satellieten kunt ontvangen.

Hier in jouw voorbeeld noemen ze die voor Astra/Hotbird een twin-lnb en die voor Astra/Astra3 een duo-lnb.

Een duo-lnb is echter een lnb met 2 aansluitingen, dus voor 2 ontvangers. Tenminste zo is mij dat altijd uitgelegd.

Beide links verwijzen dus feitelijk naar een twin-lnb.

Er is wel verschil tussen een duo-lnb en een monoblock. Een monoblock bestaat uit 2 lnb's ingebouwd met een diseqc switch ook ingebouwd.

Bij een gewone duo-lnb zit deze los erbij.

Beide mogelijkheden helpen echter niet bij jouw probleem. Voor wat jij wilt heb je een twin-ontvanger nodig, een ontvanger met 2 tuners dus, zoals de Dreambox 7025.

Het is volgens mij wel mogelijk om met de Dreambox 600pvr naar 1 zender te kijken en de andere op te nemen, maar als ik me niet vergis alleen als beide zenders dezelfde polarisatie hebben (bijv. horizontaal), op dezelfde satelliet bijv. Astra 1, en met een beetje pech zou het ook nog dezelfde transponder moeten zijn.

Als je op de pijl naar beneden van je ab drukt terwijl je opname is gestart zie je enkel de zenders in de lijst die je kan bekijken

Als je op de pijl naar beneden van je ab drukt terwijl je opname is gestart zie je enkel de zenders in de lijst die je kan bekijken
zover was ik al :) , maar zelfs als ik naar deze schakel krijg ik alsnog de melding dat de opname stopt.

Ik ben nog eens gaan zoeken en kwam deze thread tegen:

http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9973

Het zou dus zo moeten zijn dat je bij de instellingen even een instelling anders zet, dit staat in die thread uitgelegd als antwoord op een vraag die ik daarover stelde.

Hopelijk kun je daarmee verder.

Ik ben nog eens gaan zoeken en kwam deze thread tegen:http://www.satellitefun.org/forum/index.php?topic=9973

Het zou dus zo moeten zijn dat je bij de instellingen even een instelling anders zet, dit staat in die thread uitgelegd als antwoord op een vraag die ik daarover stelde.

Hopelijk kun je daarmee verder.

Ik draai nabilosoftware; maar ik weet nu in ieder geval waar ik naar moet zoeken.

ieder bedankt voor de reacties!!!

Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan