Raar gedeelte in mijn beeldscherm.

O dat had je nog niet gedaan....
eerste wat je met windhoos moet doen!
herstarten!
... :ROFLMAO:
:ROFLMAO:
maar goed ut werkt weer
:ROFLMAO:
 
Oh ja LoL. :biggrin:

Maarreh... wat doe je normaliter dan met je pc? Zet je die in standby modus c.q. slaapstand?
 
wil hier nog ff op in haken naar aanleiding van een klant klacht
dit gebeurt dus vaker
herkende het door dit topic van @janblues waarvoor dank!
laptop win10 zelf update naar w11 en dan de update die er na kwam komt niet helemaal goed.
machine is druk en reageert daardoor niet optimaal
processor staat meestal op 100% in taakbeheer en idd dat schermpje boven rechts van de start knop en rondje blijft ook eigenlijk alleen op die plek draaien.
opnieuw opstarten werkte niet in dit geval (blijkbaar slaat ie de instellingen van dat moment op)
geforceerd uit en herstarten wel
 
Als de computer druk bezig is met iets wat onduidelijk is wat het is dan kan men vrij gedetailleerd met de tool 'broncontrole' zien welke applicatie of een bepaald proces druk bezig is in de achtergrond en dit werkt iets beter dan met taakbeheer.

Het kan ook zijn dat het indexeren van bestanden heel lang duurt of er een nieuwe systeem back-up wordt voorbereid.
 
daar staan geen bijzondere dingen alleen windows gerelateerd.
en als de pc met indexeren of back-uppen bezig is dan moet dat weer naar voren komen.
en wat is dan dat scherm wat doorzichtig is?
het zit hem naar mijn id in de 1e update na instalatie win11 op een win 10 machine
die update is in de geschiedenis afgebroken en na een harde reset staat de update als ge installeert
 
Het kan ook zijn dat het indexeren van bestanden heel lang duurt of er een nieuwe systeem back-up wordt voorbereid.
Dat kun je tegenwoordig voor een deel uit zetten. Namelijk voor de SSD schijven, die hebben geen indexering nodig en zijn vrijwel net zo snel met zoeken als met de indexeringsservice actief. De indexeringsservice hoef je dus eigenlijk alleen aan te hebben voor SATA schijven.
Normaliter zou indexering en defragmentatie eigenlijk met name gedaan moeten worden als de pc/laptop even niet gebruikt wordt. Maar dat werkt niet altijd zoals het hoort.
Windows 11 is nog vrij nieuw en heeft dus ook nog wel zijn dingetjes net als alle andere windows versies toen die nieuw waren.
 
het zit hem naar mijn id in de 1e update na instalatie win11 op een win 10 machine
die update is in de geschiedenis afgebroken en na een harde reset staat de update als ge installeert

In jouw geval is het na een harde reset opgelost. Windows maakt, als het ook is geselecteerd, een herstel optie bijvoorbeeld om eventueel terug te gaan naar W10. Er worden bestanden verplaatst en opgeruimd na een flinke update. Dit mag zeker geen uren duren maar op oudere systemen vraagt het wel wat van de vooral wat oudere generatie CPU's.

Normaliter zou indexering en defragmentatie eigenlijk met name gedaan moeten worden als de pc/laptop even niet gebruikt wordt. Maar dat werkt niet altijd zoals het hoort.

Dat is mijn ervaring ook @Black Tiger en dit speelt al veel langer dan vandaag dus ook met de oudere WIndows versies.
 
Windows maakt, als het ook is geselecteerd, een herstel optie bijvoorbeeld om eventueel terug te gaan naar W10.
was dus blijkbaar niet geselecteerd met update naar win11
optie terug zetten was grijs en niet aanklikbaar.
Windows 11 is nog vrij nieuw en heeft dus ook nog wel zijn dingetjes net als alle andere windows versies toen die nieuw waren.
dat herken ik al vanaf win3
ben ook in de dos tijd begonnen na de basic :giggle:
 
dat herken ik al vanaf win3
Precies, dat bedoel ik. Alleen ben ik pas laat met Windows 3.1 begonnen. Eerst altijd DOS gedraaid en daarna os/2 met een BBS er op.
Pas toen internet kwam en we Mosaic browser nodig hadden heb ik er 3.1 op geinstalleerd.
 



Hosting Fun

Advertenties

Terug
Bovenaan Onderaan